IMPULSEM L’ANGLÈS

GEP

A l’Institut de Tona som conscients que cal garantir les oportunitats de comunicació  i d’aprenentatge a tot l’alumnat, per aquest motiu una de les prioritats és la millora de la competència en llengües estrangeres dels seus alumnes. Per assolir aquest objectiu, el centre en el curs 2015-2016 va entrar a formar part del GEP (Grup d’Experimentació del Plurilingüisme).

El nou model d’ensenyament plurilingüe està basat en l’ampliació del temps d’exposició lingüística dels alumnes a una llengua estrangera, en el nostre cas l’anglès, en un context curricular i de projectes transversals.

La implicació global de l’Institut de Tona en aquest projecte suposa una aposta decidida per la millora de la competència lingüística dels alumnes i,  per tant, una millora del seu futur professional.

L’aposta per aquest nou projecte pretén revertir en:

– Una millora dels resultats en llengua anglesa i com a conseqüència, una millora de la competència lingüística en anglès.

– Un canvi de metodologia d’ensenyament a l’aula

– Aquest curs s’imparteixen en anglès algunes hores de Socials de 1r, 2n i 3r d’ESO.

Esperem, doncs, que amb aquest projecte l’anglès esdevingui més present al dia a dia del nostre alumnat i millori la seva competència.

Resultado de imagen de english language

AUXILIAR DE CONVERSA

Des de fa anys tenim la figura de l’auxiliar de conversa. Aquest curs ens acompanya la Julie Bol, que ve de Seattle, Estats Units, ajudarà a tots als alumnes del centre (des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat). La Julie acompanya els professors de llengua anglesa a classe i col·labora de manera activa en les classes, sobretot pel que fa als aspectes de la llengua oral. Moltes vegades treballa fora de l’aula amb grups d’alumnes molt reduïts per poder fer una atenció molt més personalitzada. També fa un suport a les classes de matemàtiques i socials quan aquestes són impartides en llengua anglesa.

2016-17 Ryan

2019-20 Elizabeth

2020-21 Michael

2021-24 Julie

CERTIFICACIÓ DE LLENGÜES ESTRANGERES NIVELL B1 i B2

L’Institut de Tona segueix forma part del Programa experimental de suport a la certificació dels coneixements de llengües estrangeres, que té l’objectiu d’impulsar i ajudar a l’alumnat per a les proves oficials de les EOI des dels centres de secundària amb el suport de l’EOI de referència, que en el nostre cas és l’EOI d’Osona.

Les escoles oficials d’idiomes gestionen i administren les proves per a l’obtenció de dos certificats oficials, el de B1 i el de B2 del marc europeu comú de referència per a les llengües. Des del Departament de Llengües Estrangeres de l’institut creiem que aquestes proves són una molt bona oportunitat per al nostre alumnat i per això us animem a inscriure-us-hi. Els alumnes que s’inscriguin també rebran suport per part de l’Institut tot i que cal tenir en compte que és necessari molt de treball a casa.