Història

L’Institut de Tona és un centre públic d’educació secundària que va iniciar la seva activitat el curs 96-97 com a SES Tona, impartint el 1r curs d’ESO. D’aleshores ençà, hem anat creixent tant en persones com en oferta educativa. El gener de 2007 vàrem estrenar l’edifici actual i l’any 2008 ens vàrem transformar en Institut impartint, també, Batxillerat.

L’activitat es desenvolupa en dues seus: al carrer Torres i Bages s’imparteixen l’ESO i el Batxillerat, mentre que, al passeig de la Suïssa, a l’edifici que anomenem Escola d’Hostaleria d’Osona, s’imparteixen els cicles formatius.

Actualment a l’Institut hi ha quasi 526 alumnes, més de 48 professors i 5 persones de l’àrea d’administració i serveis.

La majoria dels nostres alumnes són de Tona, però també en vénen de Sant Miquel de Balenyà, Seva, Muntanyola i, esporàdicament, d’altres poblacions de la comarca.

Pel que fa als cicles formatius, la procedència de l’alumnat és molt àmplia i s’estén a les comarques més properes (Vallès, Bages…).

Treballem, tal i com diu el nostre Projecte Educatiu, per ser un centre:

• Democràtic, plural i aconfessional, fonamentat en els valors propis d’una societat democràtica
  • Català, coeducador i integrador de la diversitat
  • Participatiu i vinculat al poble.

Ens esforcem per crear un Institut on tothom tingui cabuda, on cada alumne/a pugui aprendre i ser valorat/da; en definitiva, un lloc on es faci del procés educatiu una experiència gratificant.