Batxillerat

OBJECTIUS

És l’etapa de l’educació secundària postobligatòria que té com a finalitat proporcionar a l’alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i destreses que li permetin progressar en el seu desenvolupament personal, social i incorporar-se a la vida activa o a l’educació superior.

DURADA

El batxillerat és un cicle format per dos cursos. Els alumnes poden romandre al batxillerat en règim diürn un màxim de quatre anys, consecutius o no.

MODALITATS

Els alumnes de batxillerat poden escollir entre tres modalitats d’estudis:

En el nostre Institut oferim la modalitat d’Humanitats i Ciències Socials i la modalitat de Ciències i Tecnologia.

ASSIGNATURES

El Batxillerat està format per diferents tipus d’assignatures: unes pertanyen a la part comuna i altres pertanyen a la part diversificada. Us en donem més informació a continuació.

PART COMUNA

Són les assignatures que fan tots els alumnes, independentment de la modalitat que han triat.

Llengua i literatura catalanes (I i II)

Llengua i literatura castellanes (I i II)

Llengua estrangera (anglès) (I i II)

Filosofia i ciutadania

Educació física (només a 1r)

Història de la filosofia

PART DIVERSIFICADA

S’entén com a part diversificada les assignatures pròpies de la modalitat escollida, les matèries optatives que ofereix cada centre i el treball de recerca.

Matèries de modalitat: són les pròpies de cada modalitat de batxillerat triada.

Humanitats i ciències socials Ciències i tecnologia
Història del món contemporani

Literatura castellana

Matemàtiques aplicades a les ciències socials I i II

Funcionament de l’empresa

Llatí I i II

Literatura catalana

Història de l’art

Literatura universal

Grec I i II

Biologia I i II

Física I i II

Matemàtiques I i II

Química I i II

Tecnologia i enginyeria I i II

Geologia i ciències ambientals I i II

Dibuix tècnic I i II

De la tria de les matèries de modalitat s’estableixen diferents itineraris, que han de servir per donar la formació bàsica que conduirà als estudis universitaris o de grau superior triats per l’alumnat.

L’alumnat ha de cursar, com a mínim, tres matèries de modalitat en cadascun dels dos cursos del Batxillerat. D’aquestes sis matèries, un mínim de cinc han de correspondre a la modalitat escollida.

Matèries optatives: són assignatures que proposa cada centre educatiu. Amb el nou currículum que ha entrat en vigor el curs 22/23 els alumnes de 1r de Batxillerat cursen 7 matèries optatives al llarg del curs – 6 matèries trimestrals + 1 d’anual.

OPTATIVES ANUALS FRANJA 1
Química I

Funcionament de l’empresa

Programació, robòtica i automatització

Literatura universal

OPTATIVES TRIMESTRALS FRANJA 2

1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre
Psicologia Història de la psicologia Personalitat Sociologia
Matemàtica aplicada Ready, steady.. Batxillerat És pura estadística Matemàtiques en acció
Estada a l’empresa Estada a l’empresa Estada a l’empresa Estada a l’empresa

OPTATIVES TRIMESTRALS FRANJA 3

1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre
Problemàtiques socials Conviure en la diferència Els límits de la llibertat Més enllà de la realitat
Reptes científics actuals Reptes de Biologia i Geologia Reptes de Física Reptes de Química
Dibuix tècnic I Geometria Plana Geometria Plana Sistemes de representació
Estada a l’empresa Estada a l’empresa Estada a l’empresa Estada a l’empresa

Treball de recerca: es tracta d’un treball que l’alumne ha de fer entre el segon trimestre de 1r de Batxillerat i el primer trimestre de 2n. Consta d’una memòria escrita i d’una exposició oral davant d’un tribunal, format per tres professors.