Canvis d’etapa

L’Institut de Tona vetlla per fer un acompanyament a l’alumnat que fa el pas de primària a secundària com els que ho fan de 4t a 1r de Batxillerat.

• Pas de primària a secundària:
    • coordinació amb les escoles de primària;
    • 1r dia presentació de l’equip directiu, els tutors, el professorat;
    • activitats de cohesió les primeres setmanes.
    • els grups de 1r ESO són heterogenis; hi ha equilibri entre nois-noies, d’acord amb la proposta de primària.
    • tutories intensives durant les primeres setmanes.
  • Pas de secundària a Batxillerat o Cicles:
    • A 4t d’ESO, dins l’acció tutorial, els alumnes reben la informació necessària per orientar els seus estudis de batxillerat i l’elecció de les matèries de modalitat com també de l’oferta educativa de Cicles Formatius.
    • Els alumnes visiten l’Escola d’Hostaleria per familiaritzar-se amb els estudis de Cicles Formatius.
    • A l’inici de curs es convoca una reunió informativa, en què el tutor/a, coordinadors i equip directiu entra en contacte amb les famílies i els explica la dinàmica del curs i de l’institut..
    • A part del tutor de grup, els alumnes tenen tutors individuals que permeten un seguiment tutorial més personalitzat.