Obertura de les Beques per estudis postobligatoris del curs 2022-2023

El Ministeri d’Educació i Formació professional ha avançat el termini per a sol·licitar beca per al pròxim curs 2022/2023 dels estudis postobligatoris superiors: Universitat, Cicles formatius, etc.

Poden presentar la sol·licitud tots aquells alumnes que tinguin pensat cursar estudis postobligatoris i superiors (universitaris o no), independentment que no sàpiguen encara quins estudis cursaran ni a on els cursaran, perquè el Ministeri té la intenció de comunicar a les famílies si seran beneficiàries de beca abans que comenci el curs 2022/2023:

Presentació de sol·licituds: del 30 de març al 12 de maig.

Postobligatoris universitaris:

Destinada a les persones que volen cursar primer curs d’estudis universitaris oficials de grau o bé que ja cursin estudis universitaris i/o de màster universitari en una universitat de Catalunya o a la UOC. La relació completa de beques i quanties és la següent:

• Beca de matrícula: exempció del preu públic dels serveis acadèmics dels crèdits matriculats per primera vegada i d’acord amb les condicions que estableix la convocatòria.
  • Quantia variable: pot ser la mínima de 60 € o la variable per un càlcul on hi ha tres factors implicats: renda familiar, nota mitjana dels estudis que curseu i el pressupost que tingui el Ministeri per a repartir.
  • Quantia fixa lligada a la renda: 1.700 €
  • Quantia fixa lligada a la residència: 1.600 €
  • Quantia fixa lligada a l’excel·lència en el rendiment acadèmic: entre 50 i 125 €

Obtén tota la informació i l’enllaç per presentar la sol·licitud de forma telemàtica clicant aquí.

Postobligatoris no universitaris:

Poden presentar la sol·licitud tots aquells alumnes que tinguin pensat cursar estudis postobligatoris i superiors no universitaris, com:

• Primers i segons cursos de batxillerat
  • Formació professional de grau mitjà i de grau superior
  • Ensenyaments artístics professionals
  • Ensenyaments esportius
  • Ensenyaments artístics superiors
  • Estudis religiosos superiors
  • Estudis d’idiomes en escoles oficials (inclosa la modalitat de distància)
  • Cicles formatius de grau bàsic

Les quanties que es poden atorgar són les següents:

1. Quanties fixes
      • Quantia fixa lligada a la renda
      • Quantia fixa lligada a la residència de l’estudiant durant el curs escolar
      • Beca bàsica
      • Quantia fixa lligada a l’excel·lència
    2. Quantia variable
      • Segons el resultat de la ponderació de la nota mitjana de l’expedient de l’estudiant i de la seva renda familiar.

Obtén tota la informació i l’enllaç per presentar la sol·licitud de forma telemàtica consultant el següent enllaç.

MontJove t’ajuda a tramitar la beca!

📝 Ja pots demanar cita prèvia per anar a MontJove i rebre ajuda per a tramitar la Beca d’Estudis Postobligatoris pel curs 2022-2023!

📆 Demana cita pels matins de l’11 al 13 d’abril o les tardes de dilluns i dimecres i et donaran suport en omplir i enviar la beca digitalment.

📲 Cal demanar cita prèvia enviant un whatsapp al 697 403 980, i et donaran hora i t’informaran de la documentació que cal portar.