L’alumnat del PFI aprèn a fer previsions meteorològiques

Els nou alumnes del PFI d’Auxiliar de serveis administratius generals del PFI Montbui han visitat Molins de Rei aquest mes de gener, acollits pel professorat del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi, per dur a terme tres activitats: un taller de presentació del temps atmosfèric a la televisió, una gimcana per conèixer instruments de medició i la lectura de diverses dades atmosfèriques d’una estació analògica.

L’alumnat va aprendre a llegir mesures de diversos aparells meteorològics, com baròmetres, pluviòmetres, anemòmetres, termòmetres de diversos tipus, evaporímetres, penells, etcètera. Després d’una exposició a l’aula, van realitzar una gimcana en grups per fer mesures amb aquests aparells.

En el taller de presentació del temps a la televisió, els nois i noies del PFI van adquirir diversos papers per fer-se càrrec de la direcció, guió, presentació, càmera i llums. Abans de fer la gravació de la previsió per al dia següent, van aprendre a llegir els mapes atmosfèrics d’isòbares, altes i baixes pressions, els vents i els símbols meteorològics.

La visita a l’estació meteorològica va fer-se durant l’última part de la jornada, amb l’objectiu de prendre mesures de quantitat de pluja, pressió atmosfèrica, velocitat i direcció del vent, a més de diverses temperatures.