L’alumnat del PFI aprèn a fer escriptura medieval a Ripoll

La quinzena d’alumnes del PFI d’Auxliar de serveis administratius generals del PFI Montbui van visitar Ripoll el mes de gener passat, acollits pel professorat del Camp d’Aprenentatge del Ripollès, per dur a terme dues activitats: un taller d’escriptura medieval i un Escape Town de descoberta del municipi de Ripoll.

La primera part de l’estada a Ripoll va servir per realitzar el taller previst, que va iniciar-se amb una visita comentada a l’exposició permanent de l’Scriptorium -l’edifici on els monjos feien les tasques d’escriptura i copisteria durant l’Edat Mitjana- seguida d’una activitat d’escriptura, precisament, tal com ho feien els monjos copistes, amb plomes, càlams, estilets i tinta negra fabricats talment com en l’època medieval. L’alumnat va poder elaborar un punt de llibre per endur-se de record. L’activitat perseguia dos objectius principals: conèixer el passat històric mitjançant les tècniques d’escriptura, la cal·ligrafia i les tipografies de lletra; i remarcar la importància dels scriptoriums dels monestirs, fent especial incidència en el de Ripoll.

La segona part de la sortida a Ripoll va centrar-se a participar en l’Escape Town, una mena roomscape però obert, a l’aire lliure, i amb pistes per resoldre per tot el municipi. Aquest joc, que es va fer per equips amb l’ajuda d’una aplicació de mòbil, va permetre a l’alumnat descobrir part de la història i llegendes del poble.

Susana València