Tres alumnes presenten un projecte de remodelació de l’Institut a les Olimpíades d’Enginyeria en l’edificació

Des del mes de gener fins el 12 d’abril tres alumnes de primer d’ESO C, l’Aleth Quintero, la Maria Grigoras i la Lucía Rodríguez han treballat en un projecte de remodelació de l’edifici de l’Institut Montbui a l’Olimpíada ‘Enginyeria en l’edificació: construint amb enginy’. Les tres alumnes s’han trobat cada dilluns a la tarda al centre i han treballat amb mesures reals, in situ, per fer la seva proposta el més versemblant possible.

Entre altres aspectes, el treball inclou una nova distribució de l’edifici que incorpora una zona de bar, serveis nous, aules amb més llum natural amb la construcció de noves obertures, o la col·locació d’un dipòsit per aprofitar les aigües de la coberta per poder regar l’hort.

El 29 d’abril es donaran a conèixer els tres millors treballs de cada nivell acadèmic, que passaran a les semifinals catalanes i hauran de fer una exposició del projecte entre el 6 i el 10 de maig per aconseguit un lloc a la Fase Final. Els integrants de tots els equips rebran un diploma que acredita la participació a la competició.

L’Olimpíada ‘Enginyeria en l’edificació: construint amb enginy’ l’organitza la Conferència de Directors d’Arquitectura Tècnica i Enginyeria d’Edificació (CODATIE) amb la col·laboració de les universitats públiques catalanes que imparteixen el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació: la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida i la Universitat Politècnica de Catalunya. L’objectiu d’aquesta olimpíada es la promoció de la cultura científica, de la tecnologia i de la innovació entre l’alumnat d’ESO. D’aquesta manera, es volen despertar vocacions entre els escolars en l’àmbit tecnològic i d’enginyeria.

A l’Instagram de l’Institut podeu veure més imatges de les alumnes treballant en el projecte. També trobareu més informació sobre les Olimpíades a aquest enllaç.