L’alumnat del PFI Montbui promou els valors de l’esport amb un projecte compartit amb altres PFI del territori

Els Valors de l’Esport és el nom del projecte que comparteixen des de començament de curs diversos PFI de l’Anoia i de l’Alt Penedès, inclòs el PFI d’Auxiliar en serveis administratius generals de Montbui. El dia 24 de febrer va tenir lloc la primera de les trobades d’alumnat i professorat, i va fer-se a l’espai MontÀgora de Santa Margarida de Montbui, amb la participació com a ponent de l’atleta paralímpic Pol Makuri.

Durant la jornada celebrada a Montbui, els PFI participants van poder conèixer de primera mà com ha estat l’experiència en l’alta competició del jove igualadí Pol Makuri, un esportista amb diversitat funcional que va aportar la seva visió sobre l’esport i els valors que emana. Durant la sessió, l’alumnat va tenir l’oportunitat de conversar amb ell i plantejar-li preguntes sobre la seva experiència.

A banda de la intervenció de Pol Makuri, la trobada del dia 24 va servir perquè l’alumnat i el professorat dels PFI participants es presentessin a la resta. Es va fer mitjançant la projecció d’uns vídeos gravats expressament a tal efecte. També es va presentar el logotip oficial del projecte, que ha estat dissenyat i votar per l’alumnat.

El projecte Els Valors de l’Esport ha comportat aquesta i altres accions per promoure la difusió i la pràctica saludable de l’esport i, sobretot, valors com la perseverança, el sacrifi, el treball en equip i l’esforç, entre d’altres. S’hi han volgut involucrar, a més del PFI Montbui, els PFI de l’Institut Milà i Fontanals d’Igualada, els PFI de l’Anoia Sud, a Piera, i el PFI de Sant Sadurní d’Anoia. Altres accions properes previstes són una jornada poliesportiva de cara a la primavera, i una jornada de cloenda.

Susana València