El PFI Montbui recapta 200 euros amb una Llumineta Solidària per la Marató de TV3

La iniciativa ha tingut la participació dels comerços de Santa Margarida de Montbui, que han fet donacions per elaborar una panera. L’alumnat del PFI ha promocionat la Llumineta amb un concurs de cartells dedicats a La Marató, que ha guanyat Bilal Majtia

El PFI ha participat, com cada any, en la campanya de sensibilització de la Marató de TV3 i, en aquesta ocasió, l’alumnat ha organitzat una Llumineta Solidària que ha permès recaptar 200 euros. L’activitat ha consistit a fer una Llumineta (un tipus de sorteig), visitar comerços de Montbui per fer un lot-regal en forma de panera, i fer cartells amb logos dels comerços col·laboradors. La persona guanyadora de la panera ha estat la Míriam Sanz, Tècnica d’Integració Social de l’Institut Montbui.

El projecte de la Llumineta ha estat molt complet i ha suposat fer una preparació prèvia de materials a l’aula, en grups, sota la supervisió del professorat. Entre d’altres, el projecte incloïa la redacció d’una sol·licitud de permís a direcció, el disseny d’un flyer per repartir entre els comerços del poble, el disseny de la llumineta, el disseny de rebuts per entregar als comerços col·laboradors, l’estudi i sectorització del poble per fer-hi les visites de manera ordenada i programada, el càlcul de costos i beneficis, la creació de la panera amb els productes cedits, i la realització d’un inventari, entre d’altres.

Una altra de les accions destacades ha estat el disseny de cartells promocionals. En aquest sentit, l’alumnat del PFI ha participat en un Concurs de Cartells. Tots els treballs participants han estat exposats pels passadissos de l’institut els dies previs a l’entrega de la panera, per informar de la data de celebració del sorteig de la Llumineta. L’alumne Bilal Majtia ha resultat vencedor d’aquest concurs, amb un cartell realitzat amb l’aplicació Canva que tracta sobre el tema central de la Marató d’enguany, les malalties cardiovasculars. El jurat estava format per les dues professores del PFI, Elvira Ávila i Susana València, la directora de l’Institut, Eva Raich, i la professora de Visual i Plàstica Núria Martí, que han valorat el fet que sigui un cartell “que destaca per contenir una imatge central divertida i adequada i per ser molt clar en la disposició del text, tot destacant el tema de la Marató”.

En segona posició ha quedat l’alumne Gerard Molina, amb un cartell que destaca, segons el jurat, “per la referència al Nadal i la bona organització dels elements que l’integren, així com per la tria del color dominant, el vermell, adequat pel tema de La Marató d’aquest any”. L’alumne que ha quedat en tercera posició del concurs ha estat Iker Hernado. Segons el jurat, del seu treball cal destacar “la claredat del missatge que vol transmetre i el fet que les imatges i els textos estiguin ben organitzats”. La directora de l’INS Montbui, Eva Raich, ha estat l’encarregada de lliurar els premis, el 21 de desembre.

El dia del lliurament de premis del concurs de cartells i de l’entrega de la panera, l’alumnat del PFI ha realitzat una última activitat de per reflexionar sobre el tema de La Marató, el visionat de la pel·lícula “Siete almas” (relacionada amb les malalties del cor), dirigida per Gabriele Muccino, amb Will Smith, Rosario Dawson i Woody Harrelson, com a protagonistes principals.

La Llumineta Solidària i el Concurs de Cartells formen part d’un projecte avaluable dins el mòdul d’Estratègies i Eines de Comunicació (expressió escrita en català i ús de les TIC per al disseny dels cartells i tot el material de preparació). També s’avalua des del mòdul de Tècniques administratives bàsiques la part d’impressió i plastificació dels cartells. Tanmateix, el pes pedagògic del projecte és de sensibilització.

Susana València