El PFI Montbui recapta 125 euros en l’Esmorzar Solidari de la Marató de TV3

El PFI ha participat com cada any en la campanya de sensibilització de la Marató de TV3, però en aquesta ocasió ha volgut fer un pas més enllà i recaptar fons mitjançant un Esmorzar Solidari adreçat a tot l’alumnat i professorat de l’Institut Montbui. L’esmorzar va tenir lloc el dia 17 de desembre i es van recaptar 125 euros.

Durant l’esmorzar, es va fer el repartiment de croissants, sucs, batuts de cacau i llaunes de refresc. La logística va anar a càrrec de l’alumnat del PFI, així com la compra dels productes, la venda de tiquets, l’estudi de costos i de beneficis. Dels 125 euros recaptats, la majoria van ser gràcies a la venda de tiquets (103 euros), però també hi va haver 22 euros de donatius. Un cop descomptats els costos per la compra dels productes de l’esmorzar, els beneficis van ser de 71 euros, que es van lliurar íntegrament a La Marató de TV3 mitjançant transferència bancària.

Per anunciar l’esmorzar, l’alumnat del PFI va participar en un Concurs de Cartells. Tots els treballs participants van romandre exposats pels passadissos de l’institut els dies previs a l’esmorzar, per informar de la data de celebració i dels dies de venda de tiquets.

L’alumne Jordi Padilla va resultar vencedor del concurs, amb un cartell realitzat amb l’aplicació Canva que tracta sobre el tema central de la Marató d’enguany, les malalties mentals (el podeu veure fent clic aquí). El jurat estava format per les dues professores del PFI, Elvira Ávila i Susana València, la directora de l’Institut, Eva Raich, i la professora de Visual i Plàstica Núria Martí, qu

e van valorar el fet que sigui un cartell “que destaca per sobre de la resta per la tècnica creativa utilitzada, amb una aparença molt professional, visualment molt impactant, per la complexitat del disseny i el bon ús del blanc i negre”, així com pel fet que “representa molt bé la fragmentació que impliquen les malalties mentals”.

En segona posició va quedar l’alumna Mónica Sánchez, amb un cartell que destacava, segons el jurat, “per la claredat amb què presenta la informació, la bona composició del text i la imatge, i el dibuix central, que representa un garbuix emocional, relacionat directament amb el tema de la Marató: les malalties mentals”. L’alumna que va quedar en tercera posició del concurs va ser Ainoa Pérez. Segons el jurat, del seu treball cal destacar “les imatges triades per fer el disseny i la interessant composició d’aquestes imatges”. La directora de l’INS Montbui, Eva Raich, va ser l’encarregada de lliurar els premis.

El dia de l’Esmorzar Solidari, el PFI va celebrar una jornada festiva, que també va incloure la projecció de la pel·lícula “Joker”, de Todd Phillips (vinculada a les malalties mentals). La festa es va traslladar, finalment, a la pista poliesportiva de l’Institut, on es va disputar un partit de futbol. L’Esmorzar Solidari, la jornada festiva i el Concurs de Cartells conformen un projecte avaluable dins el mòdul d’Estratègies i Eines de Comunicació (expressió escrita en català i ús de les TIC per al disseny dels cartells) i dins el mòdul d’Estratègies i Eines Matemàtiques (càlcul de costos, marges i beneficis de l’Esmorzar Solidari). També s’avalua des del mòdul de Tècniques administratives bàsiques la part d’impressió i plastificació dels cartells. Tanmateix, el pes pedagògic del projecte és de sensibilització.

Susana València