La UEA explica l’estructura de l’ocupació a la comarca als alumnes d’Economia de Batxillerat

Els alumnes d’Economia de Batxillerat van poder conèixer dades de primera mà sobre com s’estructura l’ocupació al territori i els sectors econòmics de la comarca amb la visita d’Anna Marsal, responsable de la Fundació Unió Empresarial de l’Anoia (UEA).

En primer lloc, Marsal els va mostrar quins són els subsectors que més ocupació generen a la comarca, i també aquells que aporten un Valor Afegit Brut (VAB) més elevat al territori. Després, va tractar el tema dels perfils professionals més demandats per les empreses de la comarca, i els alumnes van poder constatar que les empreses tenen molta necessitat de perfils professionals més tècnics i no tant d’acadèmics.

Finalment, Anna Marsal va acabar parlant de les competències bàsiques, tècniques i transversals necessàries per trobar una feina avui en dia; també va fer adonar els alumnes que aquestes últimes, les transversals (com treball en equip, creativitat o resolució de problemes) seran un element clau a l’hora de diferenciar-se d’altres candidats que optin a un determinat lloc de treball en un futur.