L’Institut celebra Sant Jordi dins i fora del centre

L’INS Montbui va celebrar la Diada de Sant Jordi amb llibres, roses, premis literaris i lectures en veu alta dins i fora del centre. La venda de llibres i roses va tenir lloc al primer i al segon pati, amb la parada dels alumnes de 2n de Batxillerat, que van vendre roses, llibres nous i de segona mà, i dels de 4t d’ESO, que van vendre flors de llaminadures.

Al migdia un grup d’alumnes va participar al ‘Llegim al carrer’ a la plaça de l’Ajuntament, llegint textos a les 12.10, les 12.30 i les 12.50 h. L’Institut Montbui va coorganitzar l’activitat, amb la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Montbui i les escoles Antoni Gaudí, García Lorca i Montbou, i amb l’assistència també d’infants de les llars municipals.

A les 12.30 h va arrencar la festa de Sant Jordi al pati de l’Institut, amb l’Acte de lliurament de premis de la 28a Mostra Literària de de Sant Jordi, en un primer torn amb els alumnes de 1r i 2n d’ESO, i en un segon amb la resta de cursos. Abans de repartir els premis del certamen literari es van lliurar els premis de les postals de Nadal, els del concurs de disfresses individuals, el de la gimcana matemàtica i el de participació a les IV Olimpíades de l’Enginyeria en l’edificació.

Tot seguit, els professors de català, castellà i llengües estrangeres van repartir els premis als alumnes guanyadors de cada categoria del concurs literari, i alguns dels premiats van llegir un fragment o tota la seva obra.

L’acte va comptar amb tres petites intervencions musicals de professors del centre, que van interpretar ‘El cant dels ocells’, el ‘Perquè vull’ d’Ovidi Montllor i el ‘Blowing in the wind’ de Bob Dylan. Els alumnes de 1r i 2n també van fer tallers literaris a la classe, com els de roses de goma eva o feltre, estampació de segells amb verdures o de punts de llibre, entre d’altres.