El PFI de Montbui insereix el seu alumnat en pràctiques per realitzar tasques d’auxiliar administratiu

Els alumnes del Programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals han iniciat aquest mes de març pràctiques formatives en diverses empreses de Santa Margarida de Montbui, Igualada, Vilanova del Camí i Òdena. Les empreses que acullen els joves són entitats tant públiques com privades que han accedit a col·laborar amb l’Institut Montbui per contribuir a formar professionalment els alumnes del PFI.

Les empreses que enguany han signat acords de col·laboració per acollir joves en pràctiques són la Drogueria Riba SL d’Òdena, l’agència d’assegurances Mapfre d’Igualada, Montbui Activa S.L. “Mont-aQua” de Santa Margarida de Montbui, l’escola de primària Marta Mata de Vilanova del Camí, i els instituts de secundària Pere Vives Vich d’Igualada i Pla de les Moreres de Vilanova del Camí, i els Ajuntaments de Vilanova del Camí i de Santa Margarida de Montbui.

L’alumnat del PFI realitzarà 180 hores de pràctiques en les empreses que tenen assignades, combinant aquesta formació en els centres de treball amb les classes que van iniciar el mes de setembre passat a l’institut. L’alumnat finalitzarà tant les pràctiques com el curs el pròxim mes de juny.

Les tasques que duen a terme els joves inserits s’adapten a les necessitats concretes de cada empresa col·laboradora, però l’alumnat té formació per dur a terme activitats d’arxiu i classificació de documents, atenció presencial i telefònica, tasques de reprografia, enquadernat, correspondència, paqueteria, operacions bàsiques de tresoreria i manteniment de magatzem. L’alumnat també ha rebut preparació concreta en prevenció de riscos laborals.

La formació en centres de treball té l’objectiu de completar l’aprenentatge professional en un entorn productiu real, així com conèixer el món laboral i els hàbits i actituds de treball necessaris per desenvolupar una feina en el futur.

Les pràctiques també contribueixen a desplegar i consolidar la maduresa personal de cadascun dels joves mitjançant la presa de consciència de la responsabilitat de la feina ben feta, així com de les conseqüències i beneficis que pot comportar.

Susanna València, professora PFI