Sortida al Parlament i Human Bodies (3r ESO)

Tot i els imprevistos ocasionats pel covid, el passat dilluns 24 i 31 de gener els alumnes de 3r d’ESO van gaudir d’un dia diferent a Barcelona, visitant la seu del Parlament de Catalunya i l’exposició d’anatomia Human Bodies. Una sortida que combinava una activitat de ciències socials amb una altra de ciències naturals.

La primera parada la van fer al Parlament de Catalunya, on els alumnes van poder veure i escoltar in situ, el que es treballarà en la propera unitat: l’organització política de les societats.

La visita va començar al Saló de Sessions o de Plens. Asseguts a les butaques superiors de l’hemicicle, els guies van explicar la història i les diverses funcions de l’edifici (arsenal militar de la Ciutadella construïda per Felip V, passant per museu i Palau Reial de la reina regent Maria Cristina fins a ser seu del Parlament en temps de la Segona República). Després van detallar quines funcions es desenvolupaven en el Parlament, quants escons té cada grup parlamentari, quina ubicació tenen a la cambra, com s’escullen els membres de la mesa del Parlament, com voten les propostes de lleis, i finalment van poder preguntar molts dels dubtes que els inquietaven. Per últim, van poder veure la popular Escala Reial per on passen les autoritats que visiten el Parlament, la Sala dels Passos Perduts (Saló Rosa, Saló Gris i Saló dels Canelobres) on els polítics debaten entre passadissos moltes de les lleis i acords que després es portaran a debatre al Saló de Plens. Concloïa així, una bona i didàctica visita a una de les nostres institucions.

A la sortida del Parlament, van continuar la seva ruta d’assoliment d’aprenentatges, i es van dirigir cap al centre comercial de les Arenes, on s’hi troba ubicada l’exposició d’anatomia humana: Human Bodies. Allà els alumnes van poder observar molts dels aparells, sistemes i òrgans treballats a classe i d’altres que els treballaran ben aviat. També van poder ampliar els seus coneixements generals de l’organisme humà i així poder comprendre millor el seu funcionament i malalties. L’exposició estava dividida en 8 sales i cada alumne tenia una audioguia. En grups de 4-5 persones havien d’omplir una guia pràctica/didàctica. Aquesta guia l’acabaran d’elaborar a l’aula perquè així tanquin el cercle didàctic d’aquests continguts, molt importants en el tercer curs de l’ESO en l’assignatura de Biologia i Geologia.

Us deixem amb un petit recull fotogràfic de la visita, al qual podeu accedir fent clic aquí.

Miquel Ferrer