(Re)descobrim i ens conscienciem sobre el nostre entorn més proper

Aquesta setmana està marcada per la realització de treballs globalitzats a l’ESO i Batxillerat, a més de diversos camps d’aprenentatge amb l’assistència d’alumnat de 2n d’ESO i 1r de BAT. Unes activitats, doncs, en què s’incideix en la descoberta i la consciència del nostre entorn més proper.

1r ESO: Les 3/4 R: Reduir, reutilitzar, reciclar

Els alumnes de 1r d’ESO ampliaran la seva conscienciació cap al medi ambient. Treballaran seguint la regla bàsica de les tres erres: reduir, reutilitzar, reciclar. Faran sabó a partir d’oli, un mural amb material reciclat, dissenyaran un joc amb materials reciclats i un diccionari amb una capsa de sabates. A més, aquest dilluns han fet una sortida al CRARC de Masquefa. Per acabar d’aprofundir en el tema, simularan ser inspectors de medi ambient observant atentament algunes zones de Montbui barri.

2n ESO: La Igualada Medieval i la Tossa de Montbui

Durant la setmana de treball globalitzat, l’alumnat de segon d’ESO ampliarà els seus coneixements sobre l’època medieval portant a terme diferents activitats en les quals treballen coneixements vinculats a totes les matèries. L’alumnat duu a terme una estada de tres dies al camp d’aprenentatge de l’Espluga de Francolí i excursions a la Tossa i a Igualada.

3r ESO: REdescobrim Santa Margarida de Montbui

A través de les diferents tasques l’alumnat millorarà el seu coneixement sobre l’entorn que els envolta: Santa Margarida de Montbui. Investigaran alguns dels seus carrers, elaboraran un QR, publicitaran el municipi i crearan una obra d’art a través d’elements de la natura, entre altres tasques.

4t ESO: Som periodistes

Durant aquesta setmana de Treball Globalitzat, els alumnes de 4t d’ESO exploraran l’ofici de periodista amb profunditat.  Visitaran la redacció d’un diari local, gaudiran d’una varietat de publicacions de tota mena, faran sortides per la vila, entrevistaran personatges rellevants del municipi… Tot plegat amb l’objectiu de treballar en grups de quatre per elaborar una revista en format digital.

Camps d’aprenentatge a 1r de Batxillerat

A més de 2n d’ESO, l’alumnat de 1r de Batxillerat també realitzarà diverses activitats en els camps d’aprenentatge. El social i humanístic ja es troba a Empúries, on ja ha visitat, aquest dilluns, els Aiguamolls de l’Empordà (foto de portada), mentre que els cientifics-tecnològics són a la Vall de Boí.