L’alumnat de sisè de les tres escoles del municipi visita l’Institut Montbui

La jornada de portes obertes s’ha iniciat aquest dimarts, 27 de febrer, amb la visita de l’alumnat de sisè de les tres escoles del municipi, García Lorca, Gaudí i Montbou. Vora les tres de la tarda i, acompanyats dels seus respectius professors, han fet un recorregut per les instal·lacions del centre per conèixer de prop com és la vida a l’institut. Val a dir que molts d’ells ja en tenien algunes pistes, ja que tenen algun germà o germana que actualment cursa els seus estudis al centre, com bé recordaven els futurs alumnes.

Departament de llengües

Una d’aquestes aturades ha estat la biblioteca, on han estat rebuts per la directora i membres del departament de llengües. Aquests els han preparat una selecció de llibres i mostres de materials d’alumnat que es treballen en les assignatures de català, castellà i clàssiques en l’ESO i el Batxillerat. També els han explicat alguns dels projectes de primer d’ESO que podran escollir el curs vinent, què es fa en l’Aula d’Acollida, els certamens literaris i la revista del centre, entre d’altres. En aquesta trobada, alguns alumnes que cursen actualment primer d’ESO -els quals duien posada la samarreta de l’Institut- també hi han estat presents.

Departament de ciències

També han fet aturada als laboratoris. El professorat i alumnat del centre de 4t d’ESO han estat els amfitrions i els han explicat quins sabers es treballen en l’etapa obligatòria. Així, s’han dividit en quatre taules, corresponents a les àrees de Geologia, Biologia, Física i Química, amb mostres representatives d’algunes de les activitats que realitzen. Se’ls ha explicat que Biologia es fa a primer i a mig curs de tercer d’ESO, i Física i Química, a 2n d’ESO i mig curs de 3r d’ESO, mentre que a quart poden escollir les optatives pertinents.

La revista ‘Divertinta’ recollirà les seves impressions

Amb l’objectiu de donar visibilitat a aquesta jornada, la revista de l’institut, ‘Divertinta’, recollirà en la seva propera edició, al mes de juny, un reportatge sobre la visita d’aquest dimarts. A banda d’explicar aquesta jornada, també podrem llegir quines han estat les impressions dels nous i noves alumnes després de conèixer la seva futura ‘casa’ a partir del curs 2024-25.

Podeu veure un recull d’imatges i vídeo en l’Instagram del centre.