FAQS: Preguntes Freqüents

• Número beques:

El número de beques se sol·licita a la Unió Europea cada curs i varia d’un any a l’altre. Es sol·liciten beques per alumnat i professorat de grau mitjà i de de grau superior.

• Reunions amb els alumnes:

Són obligatòries!

La idea en aquests tipus de programes és que l’alumne/a es responsabilitzi i vagi adquirint les capacitats clau que tot això comporta, anar a reunions,  preocupar-se dels documents i donar-los en els períodes que se’ls demana…  prendre consciència de que sou vosaltres els que heu de responsabilitzar-se, perquè sou vosaltres els que marxeu.

• Classes Anglès

Classe d’anglès presencials, com a valor afegit:

• Amb un professor d’anglès
    • Generalment són de gener a maig

Donarem d’alta del curs OLS en línea:

• Us donarem d’alta d’un curs on-line que proporciona la Unió Europea dins del programa Erasmus+.
  • Quan rebre els diners de la beca?

Els diners de la beca sempre es reben ABANS d’iniciar la mobilitat, de manera que si heu de comprar els vols, ja tingueu els diners per fer-ho.

• Quan s’inicien les mobilitats?

Generalment és:

• GRAU MITJÀ:   al juny. La beca és de 32 dies.
    • GRAU SUPERIOR: al juny i juliol. La beca és de 60 dies.

• Destinacions

Cada any ho hem de negociar amb els nostres socis.

Els països a on han realitzat erasmus els nostres alumnes des del 2015 són: països socis

De què dependrà un país o un altre?:

• diners de la beca, grau superior no cobreix tota la beca
    • trobar lloc de pràctiques adequats
  • Concurs bones pràctiques millor alumne

Sepie (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación) fa un reconeixement de Bones Pràctiques dels alumnes que han realitzat un Erasmus. L’institut Joaquim Mir, tria un dels seus alumnes que hagin realitzat un Erasmus el curs anterior i que hagi destacat per algun tret en quan a la realització de bones pràctiques en la seva beca i el presenta en aquesta jornada a Madrid.