Química interactiva a la UAB

La setmana passada, alumnes de 2n de Batxillerat que cursen l’optativa de Química van assistir a una de les jornades de Química interactiva a la Universitat Autònoma de Barcelona.

El Departament de Química d’aquesta Universitat organitza aquestes jornades, dirigides a alumnes de 2n de Batxillerat, amb el propòsit de potenciar l’interès per la Química.

Aquesta activitat es va iniciar amb una visita a l’exposició titulada “Gràcies a la Química” amb l’objectiu de mostrar la importància de la Química en la vida quotidiana en diferents àmbits i descobrir que la química és arreu: alimentació, oci, salut, roba, cosmètica, etc.

Seguidament van realitzar una pràctica virtual en què es simulava el comportament de l’aigua, i després d’una pausa per esmorzar, van anar a un dels  laboratoris de Química per realitzar una sèrie de pràctiques molt interessants amb títols com ara Detectius ambientals, Materials polimèrics o Metalls amb memòria de forma. I el Racó del fred, en què els alumnes van gaudir molt tot manipulant i observant el comportament del nitrogen líquid.

Va ser una bona experiència que vam valorar molt positivament. En acabar, els alumnes deien: Quan hi tornarem?