Setmana d’orientació acadèmica i professional (2023)

Del 20 al 24 de març, l’Institut Joan Brudieu organitza les 5es Jornades d’orientació acadèmica i professional, destinades a estudiants de 4t d’ESO, als alumnes que actualment estan cursant algun cicle formatius en el nostre centre, al professorat i a les seves famílies. Les jornades compten amb xerrades, tallers, orientacions i jornada de portes obertes, tot en format presencial, que tenen com a objectiu facilitar al jovent la presa de decisions sobre l’itinerari formatiu a seguir, donar eines als pares i mares per poder acompanyar-los en aquest moment decisiu i també pretendre que el mateix alumnat que cursa cicles pugui plasmar en el seu Informe personal d’orientació professional (IPOP) tot un ventall d’experiències formatives i professionals. (programa)

En particular destacar un projecte organitzat per l’alumnat de Gestió Administrativa de 1r curs sota el títol “Ànimes tocades. Tornar a néixer”. L’objecte del projecte és planificar i organitzar una conferència que tindrà lloc el dia 21 de març a les 19 hores, a la Sala la Immaculada. Hi participaran 3 ponents que parlen sobre la resiliència, la superació personal, l’escolta profunda i l’acompanyament a totes aquelles persones i col·lectius, que han sofert una malaltia terminal, que han estat objecte d’abandonament, o bé, que pateixen greus problemes d’inserció social. Una de les ponents es l’Assumpció Malagarriga, autora del llibre “Ànimes Tocades. Visc amb un ictus”, qui comparteix, la seva experiència a través del patiment i la solitud d’aquesta malaltia. L’altra ponent es la Neus Albanell metgessa especialitzada en geriatria i cures pal·liatives a la fundació Sant hospital de la Seu d’Urgell. L’última ponent, es la Claudia Gonzalez, que va estudiar CAI+APD (cures auxiliars d’infermeria i atenció a persones en dependència) a l’institut Joan Brudieu. Actualment, treballa a la Fundació Sant Hospital com a auxiliar d’infermeria i vol transmetre la idea que la seva és una feina amb una forta vocació en l’ajut i acompanyament d’aquells usuaris més desvalguts. L’experiència pot ser una proposta enriquidora pels ciutadans/es de la comarca, pels professionals del món sanitari i educatiu. (cartell)