Sant Jordi 2024: lliurament premis concursos

El 23 d’abril, a l’Institut Joan Brudieu vam celebrar la Diada de Sant Jordi amb diverses activitats. Ara, hem publicat les fotografies de l’acte de Lliurament dels premis dels concursos literaris en les diferents llengües curriculars de l’Institut (català, castellà, anglès i francès), del Picalletres, del Concurs de fotografia matemàtica i, com a novetat, del Concurs d’Haikus il·lustrats per a alumnat de batxillerat de la modalitat de Ciències, organitzat pel Departament de Ciències de la Naturalesa.

D’aquest darrer concurs, ens en podem fer la següent pregunta: Lliguen poesia i ciència? I TANT! Són dues maneres d’interpretar la realitat que requereixen observació, intuïció, creativitat i sensibilitat, qualitats que són molt valorades en el treball científic. A més, connecten àrees del cervell aparentment allunyades. L’haiku és un tipus de poesia japonesa molt lligada a la natura. El tret més distintiu d’un haiku és la forma: s’escriu en tres versos sense rima, de cinc, set i cinc síl·labes, respectivament. En general, l’ haiku implica un sentiment d’admiració o de fascinació per la contemplació de la natura, especialment si té a veure amb el pas del temps i de les estacions. Una altra característica és que fa servir un llenguatge senzill i un estil natural. Justament en la seva simplicitat rau la seva major dificultat: concentrar, destil·lar el viscut en poques paraules, amb precisió i sense floritures. A mesura que s’han popularitzat, la mètrica dels haikus s’ha tornat flexible i se’n poden escriure amb un nombre de síl·labes lleugerament diferent. En aquesta primera edició hi han participat 33 alumnes de batxillerat de la modalitat de Ciències.

Moltes felicitats a tots els participants de tots els concursos previstos!!!