l’Institut Joan Brudieu al DiMaTPirineus 2022

Deu alumnes de l’Institut Joan Brudieu entre una quarantena d’alumnes de batxillerat de diferents centres de l’Alt Pirineu i Aran i d’Andorra (Institut Joan Brudieu, Institut Tremp, Institut Pere Borrell i Escola andorrana de batxillerat) van participar en la primera edició del DiMatPirineus, el Dissabte de les Matemàtiques Transfronterer. La jornada, que es va celebrar el 21 de maig a l’Institut Joan Brudieu, tenia l’objectiu d’apropar les matemàtiques als joves a través de temes curiosos (fotos).

El DiMatPirineus va ofereir a l’alumnat una activitat, que consisteix en una xerrada i un taller, en la qual es participa en parelles. L’edició d’enguany va constar de tres temàtiques, d’entre les quals cada parella en va triar una. Per cadascun dels temes hi va haver una xerrada i, tot seguit, un taller-concurs amb monitors. En aquests tallers, l’alumnat va posar en pràctica el que havia après durant la xerrada participant en el taller-concurs corresponent. Les dues primeres parelles de cada taller van tenir premi !

Les propostes temàtiques a escollir:

• La probabilitat: una eina per modelar la incertesa, a càrrec de Xavier Bardina (UAB).
  • Les Matemàtiques de les poblacions, a càrrec de Silvia Cuadrado (UAB).
  • Euclides i el xifrat de la clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus, a càrrec de Jordi Pujolàs (UdL).

Les 6 parelles d’alumnes finalistes en els tres tallers han estat:

• La probabilitat: una eina per modelar la incertesa: Max Barcons i Simon SIdorov de l’Escola Andorrana de Batxillerat i Max Juanola i Anna Pasques del Joan Brudieu.
  • Les matemàtiques de les poblacions: Anna Calaff i Mireia Iranzo de l’Escola Andorrana de Batxillerat i Martina Flix i Ariana Pereira de l’Escola Andorrana de Batxillerat.
  • Euclides i el xifrat de la clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus: Alèxia Escudero i Laia Roig de l’Institut Hug Roger III i Alex Farré i Daniel Ramos de l’Escola Andorrana de Batxillerat.

Els alumnes premiats podran assistir a unes estades relacionades amb les matemàtiques. Per part de l’Institut Joan Brudieu van ser en Max Juanola i Anna Pasques. Enhorabona a tots els participants per l’experiència viscuda.

Per al professorat d’institut, el DiMatPirineus va oferir la possibilitat d’atendre a alguna de les xerrades anteriors, i després assistir a l’activitat de formació pensada per a professors “Pensament computacional amb Snap!“. Aquesta activitat està reconeguda pel Departament d’Educació.

El DiMaTPirineus 2022 ha estat coordinat pel Servei Educatiu de l’Alt Urgell-Cerdanya juntament amb la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer i la UAB. Té el suport d’IDAPA, el Govern d’Andorra, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i l’Institut Joan Brudieu.

Informació a la pàgina web del Serveis Educatius de l’Alt Urgell i als mitjans de comunicació sobre l’activitat: PirineusTV, Pirineus digital, Diari d’Andorra, Andorra Difusió i RàdioSeu.