Arnau Balasch i Berta Homs presenten els seus treballs de recerca dedicats als jocs lúdics i educatius

L’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat de la Seu d’Urgell ha acollit aquest dimecres 29 de març de 2023 la segona sessió del cicle ‘Recerca Jove’ amb la presentació pública de dos treballs sobre jocs lúdics i educatius, en el marc de la celebració de la setena edició del Festival del Joc del Pirineu. Els estudis s’han donat a conèixer sota el títol “Disseny i creació d’un joc de rol de taula”, de l’alumne Arnau Balasch i tutoritzat per la professora Marina Pascuet; i “Creació de jocs per l’ensenyament de les matemàtiques”, de l’alumna Berta Homs, tutoritzat per la professora Núria Betriu, de l’Institut Joan Brudieu.

Ambdós estudiants han agraït a l’Espai Ermengol i el Festival del Joc el fet d’haver pogut tenir l’oportunitat de poder exposar els seus treballs de recerca. “Ha estat una oportunitat per difondre el joc com a eina educativa i per potenciar la sensibilitat emocional”, han afirmat. Arnau Balasch i Berta Homs han afegit que el seu objectiu principal ha estat “animar la gent a no deixar mai de jugar i a crear els seus propis jocs”. En aquest sentit, han instat tothom a participar al festival del joc i a gaudir-ne.

També la professora i tutora del treball ‘Disseny i creació d’un joc de rol de taula’, Marina Pascuet, ha valorat molt positivament l’experiència de presentar els treballs de recerca en públic. “De l’esforç ha sorgit Intergalàxia, un joc de rol dissenyat per l’Arnau Balasch, amb el qual ha dedicat moltes hores de feina, però sobretot moltes ganes i motivació”, ha manifestat.

Des del Festival del Joc del Pirineu, Pablo Giménez i Marc Travé, codirectors del certamen, han assenyalat que “el resultat ha estat tremendament engrescador”. I s’han mostrat sorpresos “per la profunditat d’anàlisi i la capacitat de creativitat i elaboració de dos alumnes tant joves com la Berta i l’Arnau”. Així, els han augurat “un futur molt brillant, tant en la seva etapa universitària com professional, si després es volen dedicar professionalment al món dels jocs de taula”.

La presentació d’aquest treball ha estat enregistrada i penjada al canal de YouTube de l’Espai Ermengol al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=16DscQeN4qQ.

Notícia extreta de Ràdio Seu i de l’Espai Ermengol.