Alumnat del cicle d’Informàtica, guanyadors de Catalunya

El dimecres 29 de març, tres alumnes de cicles formatius de grau superior d’informàtica del nostre centre, es van proclamar campions de Catalunya del concurs Programame. Juan Sebastian Ávila, Lucas Fernandez i Ikenna Mbele es van desplaçar a l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa, on es feia el concurs, i van competir contra 21 centres d’arreu de Catalunya, per proclamar-s’hi campions. Els van acompanyar els professors Marc Casanovas i Josep Maria Eritja.

En aquest concurs, tenien un ordinador sense connexió a Internet i 4 hores de temps per a intentar resoldre 10 problemes programant. Des de bon començament, van estar a la part alta de la classificació, ja que van ser el primer equip en presentar una solució (tot i que va ser errònia), i el segon equip que va resoldre correctament un dels problemes (només 3 segons més tard que el primer). Amb la meitat del temps transcorregut, ja havien resolt la meitat dels problemes, estaven al capdavant de la classificació i duien 2 problemes d’avantatge davant dels segons classificats.
Quan quedaven 45 minuts, es va congelar el marcador. En aquell moment tenien 7 problemes acceptats, però els segons i tercers classificats en tenien 6. En cas que algun d’ells resolgués un problema en un curt marge de temps, se’ls podia escapar la victòria.  No obstant, no van abaixar la guàrdia, i a 10 minuts del final van aconseguir entrar el 8è problema, fet que pràcticament els garantia la victòria, i així va ser.

Paral·lelament, es va realitzar un concurs per professors, on l’entrenador dels alumnes, Marc Casanovas, també s’hi va proclamar campió de la categoria.

En l’entrega de premis, els alumnes van guanyar cadascú una tablet, valorada en 150€, i el dret a participar al campionat nacional, que es realitzarà a Madrid a principis de juny.

Ikenna, Josep Maria, JuanSe, Lucas i Marc: Moltes felicitats! I molta sort a Madrid! (fotos)