Xerrada en anglès sobre futurs estudis a l’estranger

El passat 3 de maig, el departament d’anglès va oferir als alumnes de 3r i 4t una xerrada-assessorament, en anglès, sobre futurs estudis a l’estranger.

La Georgia, una alumna catalano-canadenca els va explicar l’experiència viscuda en una High School canadenca quan ella cursava 3r d’ESO. Els va parlar dels motius pels quals va decidir emprendre l’aventura d’estudiar a l’estranger les diferències entre els instituts de Catalunya i els canadencs, les seves pors i les dificultats amb les que es va haver d’enfrontar. I també, les dificultats que va trobar respecte a la llengua anglesa, tot i que ella és filla d’una canadenca. Els explicà que tot i ser conscient de que feia errors al parlar l’anglès, mai ningú se’n va riure d’ella. Ans al contrari, tothom l’entenia i com a molt, la corregien per a que ho digués bé.

A l’institut canadenc, els professors la van ajudar en tot moment. Li van facilitar l’aprenentatge van tenir en compte que ella no era originària d’allà. Cosa que la Georgia valora i els agraeix molt. També comentà que el sistema educatiu canadenc no es basa tant en aspectes teòrics i formals com ho fan les assignatures a Catalunya. Tot és molt més pràctic, profitós i motivador per a l’alumnat. Ja que és experimentant com realment s’aprèn, no empollant per un examen i oblidant-te’n la setmana següent. Diu que al Canadà es fan moltes exposicions orals i treballs, i que és així com els avaluen els professors. De fet, va ser realment il·lustratiu que tenia pràctica a parlar en públic, ja que la seva eloqüència en anglès i la claredat d’idees escasseja en una jove de 18 anys.

Finalment, també va compartir amb els alumnes els seus projectes de futur. Ja que el curs vinent ha estat meritòriament acceptada per a estudiar a la universitat d’estudis artístics més prestigiosa del Canadà. Per a tal, va haver d’enviar una sol·licitud i un Portafolis amb les seves 10 millors obres en el camp de l’escultura pintura, dibuix, fotografia i altres modalitats artístiques. Comentà que, en el futur, es veu treballant i vivint de l’art al Canadà. Cosa que li seria impossible a Catalunya ara mateix.

Els alumnes de 3r i 4t van intercanviar en tot moment preguntes, dubtes i curiositats amb la Georgia, qui els felicità pel seu nivell d’anglès i els encoratjà a continuar aprenent idiomes mitjançant la música, les sèries en VO, a viatjar i a llençar-se en l’aventura de la comunicació en anglès.

Des del departament de llengües estrangeres agraïm la col·laboració de la Georgia en la nostra tasca i també felicitem el nostre alumnat pel seu interès, el seu saber estar i la seva bona predisposició vers les activitats que els proposem. Al cap i a la fi, l’alumnat és el primer i principal beneficiari.