TALLER DE PERCURIOSITAT A L’INS JOAN AMIGÓ

Professora de Música

Una proposta plena de ritme va ser la base del taller sobre la percussió amb el propi cos primer i amb objectes quotidians després per formar autèntiques sintonies urbanes.

Hi van participar els dos grups de 1r junts i els grups de 3r (A i B) per separat al gimnàs del centre coordinats per en Kike Cuadros, actor, ballarí, músic i professor de percussió corporal. Els alumnes van estar l’hora que durava el taller realitzant improvisacions sobre el seu nom, alhora que feien diferents ritmes en qualsevol part del seu cos, a més van poder conèixer les possibilitats sonores del propi cos com a instrument rítmic, entre altres. També es va fomentar l’expressió lliure i creativitat, a l’hora que es treballa l’escolta grupal i treball en grup, eines molt necessàries per al desenvolupament dels nostres adolescents. La crítica dels alumnes va ser força positiva, ja que no estan a l’aula fent les tasques diàries però les realitzen d’una altra manera i amb un context diferent. Amb aquesta proposta educativa la concentració de tot l’alumnat és molt més eficaç: tots i totes tenim i som ritme.