TALLER D’ALIMENTACIÓ SALUDABLE

TALLER D’ALIMENTACIÓ SALUDABLE ALS ALUMNES DE 2º D’ESO A L’IES JOAN AMIGÓ I CALLAU A L’ESPLUGA  DE FRANCOLÍ

Maite Del Amo Infermera

Seguint el programa ” Salut i escola”, desenvolupat pel Departament d’Educació i el Departament de Salut, en l’àmbit de promoció d’actituds i hàbits saludables; es va dur a terme els dies 16 i 23 de febrer un taller participatiu sobre alimentació saludable dirigits als alumnes de 2º d’ESO a l’IES Joan Amigó i Callau de l’Espluga de Francolí.

Els alumnes van aprendre la diferencia entre alimentació i nutrició, la funció dels diferents nutrients i en quins aliments trobar-los, les funcions i la importància de la />ingesta d’aigua, dieta equilibrada i necessitats energètiques per la seva edat. Va finalitzar el taller amb la posada en pràctica  per part dels alumnes, de diferents àpats

del dia, amb  aliments de plàstic: esmorzar, dinar i sopar segons les racions diàries d’aquests trastorns. La conclusió de les diferents investigacions és molt clara: fer uns

L’alimentació és una part important de la nostra vida. A través de l’alimentació obtenim nutrients per tenir energia per viure. Però, a més de ser un procés biològic, l’alimentació és també un procés emocional i social. Alimentació i emocions estan connectades, per això una bona alimentació ha de ser agradable. I, sovint, l’alimentació es dóna en un context social, de celebració, per exemple, o de rutina familiar, com sopar junts. Així doncs hem de tenir en compte que una bona alimentació comprèn tres aspectes: el biològic, l’emocional i el social. En què consisteix un hàbit alimentari saludable? >Per fer un hàbit alimentari saludable és recomanable dur a terme una alimentació:  Variada, que inclogui diferents aliments de cara a obtenir tots els nutrients que necessitem. Els nutrients es divideixen en 5 grups: hidrats de carboni, proteïnes,greixos, vitamines i minerals. Però cap aliments els conté tots, per això és molt important fer una dieta variada.  Suficient, ja que ha de contenir la quantitat necessària per satisfer la demanda de nutrients del cos.  Adaptada. L’alimentació ha d’apartar-se a les necessitats de cada persona. Per exemple, un adolescent i una persona gran tenen necessitats nutricionals diferents. Un esportista necessita més calories que una persona que treballa asseguda en una cadira davant d’un ordinador.  Equilibrada. Tal i com descriu la Piràmide de l’alimentació saludable

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>