Sortida dels alumnes de primer i segon de SMX

El passat 19 de novembre, els alumnes de primer i segon de SMX van anar d’excursió a diverses organitzacions del camp de Tarragona.

L’excursió va començar amb una visita a TicNova, empresa que gestiona les cadenes d’informàtica Beep, PcBox i PcCoste, així com les tendes OutletPC i La Fabrica del Cartucho. Ens van explicar el seu funcionament, i posteriorment vam realitzar una visita tant al servei tècnic, com a la fàbrica, mostrant-nos en que consisteix el seu dia a dia.

L’excursió va continuar amb una visita al centre d’emergències 112, on ens van fer una visita guiada, tant pel seu centre de procés de dades, com per les sales de gestió d’emergències i altres equipaments. En tots els espais ens van explicar detalladament la tecnologia que s’hi utilitza, i com això permet gestionar les emergències de manera segura i eficient.

Finalment ens vam traslladar a l’aeroport de Reus, on ens van acompanyar els seus tècnics informàtics en una visita dels principals sistemes de l’aeroport. Tot i que estava prevista una visita a la torre de control, finalment no va ser possible. Per acabar l’excursió vam accedir a la part aire de l’aeroport, on l’equip de Salvament Marítim ens va explicar la seva tasca, els equips que utilitzen, especialment l’helicòpter, on fins i tot vam poder pujar!