VISITA DELS ALUMNES DE L’INS JOAN AMIGÓ AL MUSICAL MAR I CEL

El passat 18 de novembre, els alumnes de 2n i 4t de l’ INS Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí van anar a Barcelona a veure el musical MAR I CEL al teatre Victòria.

L’obra és un drama històric d’Àngel Guimerà escrita el 1888 i adaptada com a musical pel grup Dagoll Dagom que s’ha convertit en un dels grans èxits teatrals de la cartellera catalana.
La sortida al teatre era una activitat del Departament de Llengües de l’ institut per tal de treballar el text escrit i la seva adaptació teatral.
La sessió teatral era matinal i hi van assistir 1.100 alumnes d’ instituts i col·legis d’arreu de Catalunya.

L’obra està ambientada al segle XVII arran de l’expulsió dels moriscos del regne de València. Uns anys després, un vaixell és atacat per un vaixell de corsaris capitanejat per Saïd que agafa el grup de  presoners cristians. Entre els presoners hi ha la Blanca, la protagonista de la història d’amor entre ella, una jove cristiana, i Saïd, el corsari musulmà, que acabarà tràgicament amb la mort dels dos protagonistes. L’obra tot i estar escrita al segle XIX toca temes de plena actualitat com la intolerància o el xoc cultural i religiós entre cristianisme i el món musulmà.