Eleccions al Consell Escolar 2021

El proper 2 de novembre s’inicia el període electoral per a la renovació parcial dels membres del Consell escolar.

El Consell escolar és l’únic òrgan de participació i gestió del centre amb representació de tots els sectors implicats: docents, famílies, alumnes, administració i personal administratiu. Per això és important que ens hi impliquem tots en aquest procés, que s’hi presentin candidats i candidates i que es vagi a votar.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

En aquesta convocatòria cal renovar: 3 representants del sector professorat, 2 representants del sector de l’alumnat, 2 representants del sector de les famílies (1 via eleccions i 1 via ampa). En cas de no presentar-se cap candidat o candidata tots els integrants dels cens són escollibles.

El calendari del procés electoral és el següent:

• 2 de novembre. Publicació dels censos i de les vacants.
  • 8 de novembre. Sorteig per designar els vocals de les meses.
  • 9 de novembre. Fi termini reclamacions al cens.
  • 10 de novembre. Constitució meses electorals.
  • 15 de novembre. Últim dia per presentar candidatura.
  • 16 de novembre. Publicació de les candidatures.
  • 24 de novembre. Votacions sectors pares i mares i alumnat.
    • 9:00. Alumnat.
    • 10:20. Professorat.
    • 17:30. Famílies.
  • 20 de desembre. Últim dia per constituir el consell escolar renovat.

Per aquest motiu s’han publicat els censos electorals a la cartellera del centre.

Podeu consultar adjunt les principals funcions del consell escolar i també el document per presentar la candidatura. El termini per presentar candidatura finalitza el dia 15 de novembre. Podeu fer-ho per correu electrònic al correu del centre.

I recordeu, SI NO HI SOU, NO SENTIREM LA VOSTRA VEU.

Document de presentació de candidatura per a la renovació del consell escolar del centre

Funcions del consell escolar