Acollida de pares i mares a l’Institut

Arribar per primera vegada a un institut és començar una nova etapa en la vida, tant per l’alumnat com per a les mares i pares. L’acollida inicial permet dissipar dubtes i neguits que durant l’estiu anem acumulant davant els nous reptes que ens esperen. Per aquest motiu el nostre centre creu necessari fomentar una estreta col·laboració entra família, alumne i centre per tal de crear un clima agradable que faciliti integrar les expectatives, actituds i objectius en el nou espai de convivència i treball diari.

Més que una reunió de pares i mares de primer d’ESO, el contacte inicial a l’Institut Joan Amigó i Callau és una jornada d’acollida. La presentació del curs, professorat, projecte educatiu, comentaris de l’AMPA o del transport escolar deixen pas a una experiència que permet retornar els pares i mares a la seva etapa escolar. L’anomenem fer “un tastet”. Duran deu minuts els assistents es posen en el lloc dels seus fills i filles i actuen com alumnes del centre reben un tastet del que seria una classe normal. Enguany van assistir a una classe de visual i plàstica amb la professora Sara Calatayud, van anar al laboratori amb el professor de ciències experimentals Miquel Valls on van poder analitzar una mostra pròpia de cèl·lules estudiades amb el microscopi, van visitar el taller on la professora de tecnologia Teresa Rubio els va explicar com elaborar i muntar un cub de Soma i finalment van participar en una mini classe d’educació física on el Marc Peraire, professor d’aquesta matèria, els va explicar les parts d’una classe i els tenia preparat un joc. D’aquesta manera van poder conèixer en primera persona el neguit que viuen els seus fills i filles els primers dies de curs, canviant d’aula i professorat desenvolupant amb ells l’empatia, com també les noves i diferents maneres d’aprendre amb l’ajuda de les noves tecnologies, reflexionant i compartint coneixements que formaran part del nostre bagatge cultural.

Cal dir que els pares i mares van gaudir de l’experiència que van valorar de molt positiva fet que ens encoratja a seguir en aquesta línia que ja van iniciar fa dos anys. És important que la família i el centre tinguin una relació molt directa i propera per desenvolupar confiança i respecte per cohesionar una verdadera comunitat educativa. El nostre principal objectiu és proporcionar estratègies que permetin a l’alumnat, una vegada acabada l’ESO, explotar tot el seu potencial per integrar-se plenament i amb garanties a la societat contemporània. El tàndem família i centre és una oportunitat per acompanyar més i millor als joves durant l’etapa de la secundària obligatòria que no s’ha de desaprofitar.