Xerrada sobre la violència de gènere

El passat dimarts 3 de desembre i el dimarts 10 de desembre, el Mosso Raúl va fer una xerrada als alumnes de 4t A i de 4t B, respectivament, sobre la violència masclista que encara pateixen  les dones. Ens va explicar els diferents conceptes entre la violència de gènere- violència exercida per un home vers la dona- i violència domèstica – qualsevol tipus de violència en l’àmbit familiar exercit per qualsevol membre de la família. Es va parlar de la manca d’igualtat entre els homes i les dones, els drets i les oportunitats de cadascú; de com es pot detectar una possible situació masclista, de la poca visibilitat del problema i dels diferents tipus de violències de gènere (psicològica, sexual, etc).

El mosso també va iniciar un debat en el qual es parlava de la llibertat del que una dona pot fer amb el seu cos i com de fàcil pot ser agredida per la simple acció de fer el que ella vol sense faltar al respecte a ningú. Es va parlar que tot això es podria evitar si ens eduquessin des de la igualtat, sense discriminació de drets, oportunitats o qualsevol altra cosa.

Aquesta xerrada va servir per donar a conèixer la detecció de violència masclista, com evitar-ho i què es pot fer per acabar amb totes aquestes actituds masclistes. Els alumnes van quedar satisfets amb la xerrada i també va donar molt a reflexionar.

Mar Garcia, alumna de 4t ESO