Primers auxilis a l’Institut Joan Amigó

Núria Ribes i Novau
Coordinadora pedagògica

L’alumnat de 3r d’ESO ha rebut formació en matèria de seguretat i primers auxilis amb l’objectiu de donar-los els estris necessaris per poder actuar correctament si es troben en alguna situació compromesa.
Aquests tallers són part de les activitats que des de l’Oficina Jove de la Conca s’organitzen per tal de fomentar la prevenció i conèixer les nocions bàsiques de protecció, seguretat i primers auxilis. Les realitza personal del cos de Bombers de la Generalitat de forma desinteressada que fan arribar als assistents recursos per actuar davant possibles accidents. S’expliquen les posicions de seguretat com la posició lateral, la prevenció i la seguretat , els passos de protegir, avisar i socórrer entre d’altres. El que agrada més als alumnes és la pràctica de reanimació pulmonar utilitzant el maniquí.
Totes aquestes actuacions van dirigides a personal no expert que pot atendre en un moment donat a una persona accidentada i la primera resposta és vital mentre s’espera al personal sanitari pertinent. És molt important saber reaccionar i estar preparats ja que una mala actuació pot perjudicar encara més a la persona afectada.