Primer d’ESO experimenta amb el retrat des de tots els seus vessants

La tècnica artística del retrat es pot dibuixar, es pot fotografiar, es pot descriure. Les docents de visual i plàstica i llengua catalana vam plantejar aquest propòsit a l’alumnat de primer d’ESO: experimentar amb aquesta tècnica des de totes les seves possibilitats dibuixant i descrivint un personatge de la novel·la “L’oreneta de Mont-sacer”.
Els joves es van posar a la pell de la Laia, l’Oriol, el Daniel, el Marc, l’Emili de cal Gat… fins al punt que es confonia la seva imatge amb el retrat que van dibuixar.
On acaba el personatge i comença cada alumne?  El text descriptiu ens desvetlla amb quin personatge del llibre s’identifiquen en cada cas.
Aquest projecte interdisciplinar ha permès que l’alumnat elabori un producte contextualitzat, on ells han entès què és un retrat, per a què el poden fer servir i, alhora, han mostrat la seva capacitat de comprensió lectora de la novel·la. A més, compartiran aquest projecte amb el seu autor, que vindrà pels volts de Sant Jordi. Durant la visita mostraran el seu treball i en club de lectura comentaran “L’oreneta de Mont-sacer” amb en Xavier Llopart.
Les docents felicitem l’alumnat pels resultats, ja que han mostrat un gran esperit creatiu. De fet, ells comenten que s’han sentit molt engrescats elaborant aquest projecte i que estan molt satisfets del seu retrat.