Aprenent Matemàtiques i Ciència

Les sortides curriculars són una excel•lent manera d’aprendre. Els alumnes adquireixen els coneixements d’una manera lúdica, contextualitzada i fora dels seu entorn habitual. El passat dimarts 27 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO de l’INS Joan Amigó van fer una sortida en la qual van poder treballar conceptes matemàtics i científics. En primer lloc van visitar el MMACA, el Museu de les Matemàtiques ubicat a Cornellà, on van poder “jugar” amb els nombres, les formes geomètriques i les il•lusions òptiques. A continuació es van desplaçar fins al Cosmocaixa, on van participar del taller “Viu l’electricitat”, en el qual van aprendre les propietats bàsiques de l’electricitat a través de diferents experiments en què van poder participar de forma molt activa: uns alumnes van comprovar la importància i funcionament dels parallamps; unes altres alumnes van comprovar com els cabells se’ls posaven de punta; uns altres es van tancar en una gàbia electrificada (la gàbia de Faraday). A continuació l’alumnat va poder fer una visita lliure a les instal•lacions del Cosmocaixa i descobrir el Bosc Inundat, l’evolució humana o manipular diferents elements per comprovar les lleis de la física. És el cinquè any consecutiu que realitzem aquesta sortida curricular que de ben segur repetirem en propers cursos.
Rosalia Anglès i Eugènia Vizcarra
Professores de ciències i matemàtiques

All-focus