Xerrada sobre energies renovables del projecte Erasmus+ « Save the planet » 3r d’ESO

L’alumnat de 3r d’ESO de l’institut Joan Amigó participa en el projecte “Save de Planet” enmarcat en el programa europeu Erasmus+ cofinançat per la Unió Europea. En el mateix projecte hi participen estudiants de Bulgaria, Hungria, Eslovàquia, Turquia i República Txeca, i està previst que, en futur, una de les activitats del projecte tingui lloc en algun d’aquests països.

El passat dimarts, 13 d’abril, el Sr. Sergi Saladié, professor de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili, va assistir a l’institut per impartir una xerrada sobre energies renovables.

En primer lloc va parlar sobre el repte del canvi climàtic, la necessitat de controlar l’augment de la temperatura, les reduccions de pluja i l’increment de la temperatura del mar.

A continuació es va referir a la disponibilitat decreixent dels recursos energètics i al funcionament del sistema elèctric de Catalunya. Va explicar que la major part de l’electricitat que es consumeix a Barcelona es produeix a les Terres de l’Ebre. També va incidir en la transició energètica a Europa i
a Catalunya.

Finalment, va explicar els reptes i les accions que es volen portar a terme davant la manca de planificació de les energies renovables. Va ser una conferència molt interessant que va permetre a l’alumnat conèixer els perills del canvi climàtic i els va conscienciar de la necessitat d’aportar el seu gra de sorra per fer un món més habitable i sostenible.