Josep Maria Vallès ha presentat un llibre a l’INS Joan Amigó i Callau

L’escriptor espluguí Josep Maria Vallès i Martí va presentar el seu llibre L’Espluga dels vostres avis a l’INS Joan Amigó i Callau el passat divendres 15 de desembre. L’autor havia decidit escriure aquesta obra per mantenir viva en el record l’Espluga dels primers anys de la postguerra fins a arribar a l’Espluga de la seva infància i joventut.

Al novembre sortia el llibre editat i va tenir clar que en volia regalar un a cada alumne de 4t d’ESO. Amb aquesta intenció, es va posar en contacte amb el nostre director, el qual li va demanar que en fes una presentació. Així va ser com tot l’alumnat de 4t ESO, reunit a la biblioteca, va poder comprendre la riquesa de disposar de documents com el del J.M. Vallès, en què el nostre passat es fa viu amb paraules i amb imatges.

L’autor va fer reflexions personals que acompanyaven les vivències i els retalls històrics. En aquest sentit, va demanar a l’alumat que llegís tant com pogués perquè aquesta és una via d’aprenentatge completíssima i infinita. Els va parlar de com ell ha mantingut les ganes d’aprendre al llarg de la seva vida i com valora les persones que li han explicat el que sap. En aquest sentit, va fer referència a la cita que encapçala el llibre. És de Santiago Rusiñol i diu així: “Sapigueu de tornar-vos vells sense que vos surtin arrugues en el cor ni en l’enteniment”.