Educació financera

Administrant els teus diners, Endeutar-se? amb seny! o Inversió intel.ligent són els noms dels tallers que han fet els alumnes de 4t ESO de l’Ins Joan Amigó dins del programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya) durant tres dimecres dels mesos de gener i febrer. En aquests tallers impartits per voluntaris del sector financer s’ensenyava a gestionar pressupostos personals, a evitar el sobreendeutament, a conèixer els productes de crèdit i a entendre què és el risc i la rendibilitat.

Van sortir paraules habituals pels alumnes com: ingressos, despeses, préstec, estalvi, inversió, números vermells… i d’altres no tan conegudes com: fons d’emergència o TAE, analitzades i treballades durant les sessions. Els tallers es van dur a terme a partir d’un joc introductori, una explicació de diferents termes del món de les finances i realitzant activitats, com: fer un pressupost, estudiar diferents tipus de finançament o veure els perfils de risc.

L’objectiu que es buscava era introduir a l’alumne a les finances personals del dia a dia, a ensenyar com utilitzar el crèdit i guiar a l’alumne a prendre millors decisions futures.

A partir d’aquí i en els propers mesos es duran a terme tres tallers més on els alumnes rebran altres competències en finances personals.

Finances a l'Ins Joan Amigó i Callau