Olimpíades científiques

Per segon any, des de l’Institut Joan Amigó i Callau, els alumnes de 3r d’ESO han pogut participar a les Olimpíades Científiques Juvenils Espanyoles, organitzades per QuinteScience. Aquesta competició, en la que han participat en parelles, posa a prova els coneixements de tot l’àmbit científic dels alumnes: matemàtiques, tecnologia, biologia, geologia, física i química, totes es veuen representades, resultant en una prova transversal que suposa un repte per als joves. L’experiència ha resultat un repte d’un nivell notable, resultant engrescador i desafiant per als alumnes, els quals han tingut un molt bon desenvolupament, veient la seva curiositat científica potenciada i despertada pel plantejament holístic de la prova.

Tots i totes elles han estat guardonats amb un diploma per la seva participació, reconeixent el seu esforç. De forma excepcional, una de les parelles participants, formada per les espluguines Maria Garcia i Maya Sánchez, ha obtingut un premi encara major, obtenint la primera posició en aquest certamen a nivell de tota Catalunya.  Aquesta posició de prestigi, de la qual des del centre reconeixem un valor immens, obre les portes a l’equip a la participació a les següents fases de la competició, primerament de la fase estatal a Barcelona i, en cas de superar, a nivell internacional. Per desgràcia, degut a incompatibilitats organitzatives de l’equip, les dues joves científiques no podran participar a les properes fases, havent de cedir la seva posició a les següents classificades. Des del centre, però, volem reconèixer aquest extraordinari èxit i animar-les a elles i a tots els participants a seguir perseguint la seva curiositat científica en el seu camí acadèmic.