Treball de Síntesi de 2n

L’alumnat de 2n ha finalitzat el seu Treball de Síntesi, que aquest any té per títol “El joc de la riuada”. Per grups, l’alumnat ha dissenyat un joc de preguntes i respostes sobre la riuada que va tenir lloc l’any 2019 a la conca del Francolí, cadascun amb el seu tauler, les seves instruccions de joc, i les seves preguntes.

Per treballar el tema han realitzat una ruta de sensibilització per les zones properes al centre que van quedar més afectades per la riuada i han visitat l’exposició que en parla a la Cova. També han gaudit d’una sortida al barranc del Titllar, on han pres mesures per calcular el cabal màxim que va circular-hi.

Finalment, han fet una visita a la ràdio Espluga FM, on han explicat els seus treballs, en què consisteixen els jocs que han creat, quin tipus de preguntes hi han inclòs, etc. I a la biblioteca municipal han conegut l’arxiu local, on també se’n parla.

L’alumnat ha valorat molt positivament l’experiència i reconeix que ha pres més consciència dels efectes d’aquesta catàstrofe natural.