El departament de llengües celebra un mes ple de concursos literaris

El mes de març arriba cada any carregat de concursos literaris. I des de l’institut Joan Amigó ens agrada apropar al nostre alumnat a aquests certàmens, ja que és una oportunitat per gaudir escrivint i llegint de manera creativa. Un record que quedarà en el seu imaginari i una experiència que els ajudarà a créixer.

Després de participar dimarts en el certamen de Lectura en Veu Alta, que organitza el Grup Enciclopèdia per promoure la literatura, aquest dijous i divendres segon d’ESO s’ha submergit en l’experiència Concurso Jóvenes Talentos de Relato Corto. La Fundació Coca-cola fa més de 60 anys que promou aquest concurs tant en llengua catalana com castellana. En total, 20 alumnes del nostre institut han deixat volar la seva imaginació en el seu relat. I acabarem el mes de març participant en el Certamen Literari del Casal de l’Espluga de Francolí.

Així, des de primer a quart d’ESO, l’alumnat té l’oportunitat d’aventurar-se en el món de la literatura, de poder crear històries i poder difondre-les més enllà de l’aula. Els joves valoren molt positivament aquestes experiències. I les docents de llengües els agraeixen la seva participació i els encoratgen a no perdre aquest esperit creatiu, perquè només ser seleccionat com a representant del nostre institut ja és un gran guany.