Sant Jordi 2021

L’Institut Joan Amigó obre les portes a un Sant Jordi molt popular

Teníem moltes ganes de celebrar aquesta festa, que l’any passat vam haver de posposar a l’estiu. I per això l’hem volgut gaudir compartint-la amb tota la comunitat educativa: estudiants d’ESO, de cicles, personal docent i PAS, famílies, i entitats i organismes municipals.

Durant tot el dia, l’alumnat ha desenvolupat activitats per commemorar la diada de Catalunya. En la primera franja del matí, l’alumnat de tot el centre ha participat en un taller de dracs i poesia tridimensional, i ha competit amb Kahoots per conèixer el nostre patrimoni.

En la segona franja, l’alumnat de primer i segon d’ESO han pogut conèixer més d’a prop una associació o entitat espluguina. En el cas de primer d’ESO, l’alumnat s’ha convertit per unes hores en un escolta de l’AEIG (Agrupament Escolta l’Estornell), els de segon Beta han fet de diables i han visitat el local de l’entitat Diables de l’Espluga de Francolí, i finalment la resta d’alumnes de segon han elaborat capgrossos i els han fet ballar juntament amb els gegants i capgrossos de l’entitat Grallers, Gegants i Nans de l’Espluga de Francolí.

Pel que fa a tercer d’ESO, s’han convertit en reporters i han emès tots aquests actes per l’Espluga FM Ràdio des dels estudis centrals de l’emissora i des de l’estand que s’ha instal·lat per l’ocasió a la plaça Montserrat Canals. Fins i tot han pogut entrevistar propietaris de llibreries i floristeries locals per donar una visió completa del que suposa aquesta festa.

L’alumnat de l’Implica’t ha fet una sortida per viure en primera persona la Setmana Medieval de Montblanc.

I el taller de rap ha estat el protagonista a les aules de quart d’ESO i cicles formatius, on s’ha pogut improvisar amb aquest gènere que barreja la poesia amb la música urbana.

A més, durant les activitats nombrosos alumnes han rebut reconeixements per la seva participació en diversos concursos (literaris i de fotografia).

Des d’aquest article volem agrair obertament que les entitats, associacions i l’Espluga FM Ràdio  hagin format part d’aquesta jornada. Creiem que és un vincle que no hem de perdre per potenciar que els joves de l’institut s’apropin a la vida de l’educació no formal del municipi.

Per acabar, volem agrair a l’Ajuntament de l’Espluga la seva col·laboració i a la comunitat educativa del centre la seva implicació en tota l’organització de la festa.

Al primer taller hem fet el drac de Gardner.

El drac de Gardner és una figura de papiroflèxia que et mira allà on vas. No et treu l’ull de sobre. Per què passa això si està fet de paper? Molt senzill. Es produeix per una il·lusió òptica.

Aquest drac va ser creat per Jerry Andrus al 1998 en honor a Martin Gardner, un matemàtic al que li encantava la ciència divulgativa. Andrus va ser un famós il·lusionista reconegut pels seus objectes d’aparença impossible i les il·lusions òptiques, des de llavors els seu drac s’ha fet famós a tot el món.

Enllaç a l’enregistrament del programa de ràdio especial que va comptar amb la col·laboració, en directe, de l’alumnat de 3r d’ESO:

Enllaç a la notícia de la Diada de Sant Jordi on hi ha una galeria d’imatges fetes pel mateix alumnat de 3r d’ESO:

Recomanacions de lectures per aquest Sant Jordi