L’institut visita la Universitat

Rosalia Anglès Vidal
El passat dimecres 30 de gener els alumnes de 4t d’ESO de l’institut Joan Amigó van realitzar una visita al Campus Sescelades de la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona. La visita s’engloba dins el programa Nexes que la Universitat ofereix als centres de secundària per donar a conèixer els estudis de grau que s’hi ofereixen. La visita va començar amb una xerrada divulgativa per part de la facultat ETSEQ (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química) amb l’objectiu de promocionar els estudis d’enginyeria, especialment entre les noies. A continuació els alumnes es van dividir en dos grups: quinze alumnes van anar a una aula de la facultat ETSE (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria) per gaudir d’un taller de robòtica, en el qual van poder realitzar programació bàsica per tal de donar diferents ordres a un robot. A continuació van realitzar una visita al CRAI (Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació), en el qual els alumnes van poder prendre consciència de la importància del treball cooperatiu en l’àmbit universitari. L’altre grup d’alumnes es va desplaçar fins a un dels laboratoris de la Facultat per realitzar el taller “teixim amb cel.lulosa” on van poder fabricar un teixit a partir de d’un polímer natural. La visita va ser molt interessant i els alumnes es van poder familiaritzar amb l’ambient universitari tot aprenent d’una forma molt dinàmica i diferent.

All-focus