Objectius i avantatges

OBJECTIUS I AVANTATGES DE LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL

Els objectius de la formació pràctica en centres de treball, en relació amb l’alumnat, són:

• Desenvolupar, en un context laboral, els aprenentatges curriculars adquirits.
  • Contrastar les capacitats i els interessos amb un entorn real de treball com a suport de l’orientació professional.
  • Integrar-se en les funcions i els processos de treball i en el marc de relacions socials i laborals que tenen lloc en les empreses i entitats.
  • Assolir nous coneixements i capacitats relacionats amb els objectius d’aprenentatge establerts en el currículum dels ensenyaments que s’estan cursant.
  • Adquirir coneixements i habilitats que facilitin la transició a la vida activa i la inserció laboral.

Un acord de col·laboració no és un contracte de treball, i l’alumnat en pràctiques no té la consideració de treballador per compte d’altri; per tant, no pot ser aplicada cap normativa laboral que reguli les relacions laborals, així com el Decret de 26 de juliol de 1957, sobre treballs prohibits a menors.

AVANTAGES FCT

Què suposen per a l’alumnat?

• El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • La compleció de la seva formació professional, per capacitar-se per a la seva incorporació al treball.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’apropament a la cultura d’empresa.
  • L’experiència en el món del treball com a pas per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • El compromís personal d’assistència i realització de les tasques encomanades.
  • La superació del mòdul de Formació en centres de treball per tal d’assolir la seva titulació acadèmica.

Què ofereixen a l’empresa?

• Captar futur personal qualificat.
  • Col·laborar en la formació pràctica del jovent aprenent.
  • Oferir l’accés dels joves a la seva primera ocupació.
  • Relacionar-se amb els centres docents.
  • No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.