Exempcions a l’FCT

EXEMPCIONS A L’FCT

Com tots els mòduls professionals, l’alumnat pot demanar una exempció parcial o total del mateix (“convalidació”).

L’alumnat que demostri tenir una experiència laboral mínima, podran acollir-se a una exempció parcial o total de les hores d’FCT del curs, sempre que ho sol·liciti i aporti la documentació necessària.

Cal que l’alumnat entengui que les exempcions no són acumulables entre si. L’alumnat disposarà d’un període de gestió d’exempcions durant el curs.

El període de presentació de les exempcions d’FCT es tancarà per aquest curs el 30 de novembre pels alumnes que estan matriculats del mòdul d’FCT durant aquest curs. Només s’estudiarà la resolució de propostes fora d’aquest termini en casos excepcionals per causes justificades i comunicats prèviament a la Coordinació d’FCT per part del tutor/a de l’alumnat.

El tutor/a d’FCT del cicle informarà l’alumnat del període i documentació que cal gestionar a la Secretaria del centre per l’obtenció de l’exempció del mòdul d’FCT i l’alumnat serà el responsable de gestionar la documentació i sol·licitar les compulses a la Secretaria del centre. Tanmateix, el tutor/a informarà de la resolució de les exempcions cursades.

EXEMPCIÓ TOTAL 100% DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER L’ALUMNE PER SOL·LICITAR L’EXEMPCIÓ TOTAL 100%
  • L’exempció s’atorga si l’alumnat acredita l’experiència professional en el mateix camp i competències professionals del cicle formatiu que està cursant i un nombre d’hores igual o superior a les del mòdul d’FCT del cicle formatiu del qual se sol·licita.
  • És a dir, cal que l’alumnat demostri experiència laboral amb el mateix perfil professional del cicle Corresponent, com a mínim a les hores del mòdul (383h/416h segons CF).
1.   Sol·licitud exempció model oficial.

2.   Informe de la vida laboral de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

3.   Certificat o informe de l’entitat col·laboradora, on constin les hores d’experiència laboral (període de contractació) i que detalli l’activitat, les funcions i tasques que ha realitzat a l’entitat col·laboradora. També pot lliurar-se còpia compulsada del contracte laboral on consti la categoria professional que correspon al perfil del cicle formatiu.

NOTA: en cas de treballadors per compte propi (Autònoms) consultar amb Coordinació FP

EXEMPCIÓ PARCIAL 50% DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER L’ALUMNE PER SOL·LICITAR L’EXEMPCIÓ PARCIAL 50%
  • L’exempció s’atorga si l’alumnat acredita l’experiència professional en el mateix camp i competències professionals del cicle formatiu que està cursant i per un nombre d’hores inferior a les del mòdul d’FCT del cicle formatiu del qual se sol·licita i com a mínim per la meitat de les hores.
  • Ex. Si el CF té 383 h d’FCT significarà que l’alumnat podrà acreditar com a mínim 192 h treballades i com a màxim 383 h i la seva exempció serà únicament del 50% de les hores d’FCT és a dir 192 h).

1.   Sol·licitud exempció model oficial.

EXEMPCIÓ PARCIAL 25% DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER L’ALUMNE PER SOL·LICITAR L’EXEMPCIÓ PARCIAL 25%
  • L’exempció s’atorga si l’alumnat acredita l’experiència professional en qualsevol camp professional en un nombre d’hores corresponents al doble de les hores del mòdul d’FCT del cicle formatiu del qual se sol·licita. En aquest cas l’exempció serà del 25% de les hores d’FCT.
  • Ex per un cicle formatiu de 416 h caldrà acreditar 832 h de treball cotitzades. L’alumnat haurà de realitzar només 333 de pràctiques un cop concedida l’exempció del 25%.
  • Ex., un cicle de 383 h cal acreditar 766 h de treball cotitzades. L’alumnat haurà de realitzar només 288 h de pràctiques un cop concedida l’exempció del 25%.
1.    Sol·licitud exempció model oficial.

Model de sol·licitud d’exempció (descarregar).