2n. Última ronda de racons d’aprenentatge del trimestre.

Hola famílies!

Ja s’apropa el Nadal i els alumnes de segon hem finalitzat la quarta ronda de racons d’aprenentatge. En aquesta última tongada hem realitzat racons per treballar la lectoescriptura, com el racó d’endreçar frases i el de comprensió lectora, on donat un text i unes instruccions s’ha d’anar completant un dibuix; racons de càlcul mental per anar agafant agilitat i destresa en aquest camp; racons d’orientació espacial i d’altres relacionats amb el cos humà.

Per anar fomentant l’autonomia dels infants, cada racó compta amb un full d’instruccions  on s’explica el que cal fer al racó i el necessari per assolir els diferents nivells proposats, normalment 3 nivells. Això, a part de fomentar l’autonomia de l’infant, ens ajuda a arriba a la diversitat de ritmes d’aprenentatge que tenim a l’aula, escollint cada alumne on vol o pot arribar segons les seves característiques i interessos. Cada racó també compta amb un full de registre perquè els infants vagin apuntant i portant el control dels racons que fan i el nivell al qual han arribat.

Per acabar, quan es finalitza la ronda de racons, es fa una petita valoració d’aquests, on l’alumnat indica el grau de satisfacció dels diferents racons fets i se’ls fa reflexionar sobre els aspectes que ha pogut aprendre o millorar amb ells.

En aquesta graella trobareu una breu descripció dels racons i al drive compartit de segon podreu veure més imatges dels vostres fills i filles realitzant els diferents racons d’aprenentatge. Fins l’any vinent!

Comprensió lectora: L’arbre.

Completar un dibuix a partir de la lectura d’un text i unes instruccions donades.

Reprodueix el dibuix.

Activitat per treballar l’orientació espacial.

Endrecem frases.

Estructurar correctament una frase.

El cos humà.

Treball de motricitat fina i de l’esquelet humà.

Dòmino de sumes i de restes.

Joc per practicar el càlcul mental.

Gràfic de temperatura.

Elaborar un gràfic lineal a partir de l’extracció d’unes dades recollides prèviament.

La Clika: Com em sento avui?

Treballem les emocions.

La Clika: Com és l’Aran?

Activitats de comprensió lectora relacionada amb la Clika.

Encuadra

Joc per treballar la capacitat de raonament, l’habilitat visuoespacial i la manipulació d’objectes petits

Kapla

Joc de destresa i construcció que crea curiositat, desenvolupa la imaginació, l’esperit d’equilibri i la concentració.