La dentista a l’escola

El mes de març el servei d’odontologia de l’Àrea Bàsica de Salut de Palamós ve a l’escola a fer les revisions bucodentals. Les revisions es faran als alumnes de 1r i 6è a la mateixa escola. Passada la revisió les famílies rebran un informe del nen/a.

Cada curs escolar, els professionals d’odontologia del Centre d’Atenció Primària (CAP) es desplacen a les escoles per fer les revisions de salut bucodental als infants i tallers de promoció de la salut bucodental. Aquestes activitats formen part del Programa de salut bucodental que permet dur a terme la detecció precoç de la càries i reforçar el consell per prevenir-la en infants i famílies, i des del 2008, podeu anar al CAP per fer el tractament en dents permanents en menors de 15 anys.

A la Regió Sanitària Girona, el programa durant el curs 2018-2019 va mostrar, entre d’altres, els resultats següents: un 39,9% de l’alumnat de primer de primària i un 35,8% de l’alumnat de 6è de primària estaven afectats de càries, mentre que en 82 de 305 escoles el percentatge d’alumnat de 1r de primària afectats de càries superava el 50%.

Les revisions es faran a l’escola de manera segura, seguint un protocol dissenyat expressament per fer-les amb seguretat.  Els professionals d’odontologia que accedeixin als centres per dur a terme les revisions hauran de fer ús dels equips de protecció individual indicats a tal efecte. L’equip de neteja del centre educatiu s’ocuparà de la neteja i desinfecció de l’espai abans i després de les revisions.

Us demanem que ompliu el requadre d’autorització que porten els alumnes a casa i que el retorneu a l’escola. Després de la revisió rebreu un informe individualitzat amb el resultat.

És recomanable que el dia de la revisió l’infant s’hagi rentat les dents.

Més informació al Canal salut de la Generalitat de Catalunya