PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

Visita del departament

Reporters La Vila

Avui dimarts 12 de novembre han vingut a l’escola l’Eva i en Pau, una fotògrafa i un càmera del Departament d’educació.Estan fent un reportatge de la nostra escola per la web del departament,  youtube i les xarxes socials. Tornaran a venir a l’escola el proper dimarts 26 de novembre.

El Departament d’educació farà un reportatge del centre on es podran veure les diferents maneres de treballar i tots els tipus d’activitats diverses que portem a terme.

Colònies al Clar del Bosc a Banyoles

Els dies 1 i 2 de juny de 2020 els/les alumnes de primària ( 1r, 2n, 3r, 4t i 5è ) anirem de colònies a Clar del Bosc de Banyoles. Dormirem una sola nit.

El preu final aproximat serà d’uns 90 € ( autocar, estada, tallers i comissió del banc), depenent sempre del nombre final d’alumnes.

Per tal de poder confirmar la reserva a la casa de colònies cal fer un pagament de 50€ mitjançant el codi de barres de la circular i indicant el nom, cognoms i curs de l’alumne/a.

Feu el pagament, ompliu l’autorització i retorneu-la a l’escola del dilluns 11 al divendres 22 de novembre del 2019.

Us podeu descarregar la circular aquí.

Informació de la casa de colònies. On és la casa de colònies Clar del Bosc de Banyoles.

Excursió a Malgat de Mar

Divendres 8 de novembre els nens i nenes de P4 i P5 hem anat d’excursió al Parc polivalent Francesc Macià de Malgrat de Mar.

Un espai amb diverses zones de joc, on hem pogut moure’ns amb llibertat, establint joc amb els elements de l’entorn, les complicitats amb els companys i companyes i ampliant les nostres habilitats motrius.

Un dia magnífic!!!

Els nens i nenes de 3r van a recollir escombraries

Reporters La Vila

Els nens i nenes de 3r estaven mirant un video de la Greta Thunberg i va sortir la idea d’anar a recollir escombraries a Palamós.Van anar a la muntanya de darrere de l’Escola Vedruna.

Van fer grups de 4 nens/es i es van dispersar per la muntanya. Cada grup portava una bossa de basura i  guants.Van agafar un munt d’escombraries.

Una vegada a l’aula van escriure al Sr. Lluís Puig, alcalde de Palamós. Van fer-li tot un seguit de preguntes i propostes. Podeu veure la carta aquí. Poc després els va respondre la carta agraïnt les propostes i convidant als alumnes a l’ajuntament.

A les tutores els va encantar la proposta d’ anar a recollir escombraries i també van estar molt orgulloses dels seus alumnes.

Jackson Pollock

Jackson Pollock (Cody, 28 de gener de 1912 – Springs, 11 d’agost de 1956) fou un artista estatunidenc, referent en el moviment de l’expressionisme abstracte i la pintura d’acció. Considerat un dels pintors més importants dels Estats Units al segle XX.

El mes de setembre els nens i nenes de 1r vam treballar el pintor a les classes d’art . Aquest és el resultat

Mediterràniament

Resultado de imagen de mediterrani

Reporters La Vila

Aquest curs a la comunitat de grans hi ha nous espais d’aprenentatge, un d’ells és Mediterràniament. Hem anat a l’espai de meditèrraniament per fer unes quantes preguntes.

1-Per qué es diu mediterraniament aquest espai? Perqué treballem els mars i el nostre es diu Mar Meditarrani .

2-Que feu en aquest espai? Analitzem com estan les platges: si està bruta i mirem si en el mar hi ha plàstics o alguna cosa que contamini .

3-A quines platges aneu? De moment només hem pogut anat a la platja gran de Palamós .

4-Quin material utilitzeu? Utilitzem pales, galledes, lupes…

Espai Bitxos

Reporters La Vila

Aquest curs els nois i noies de la comunitat de grans poden anar a un nou espai d’aprenentatge: Bitxos.

Des de Reporters La Vila hem anat a fer unes preguntes a aquest espai:

  • Que feu a l’espai Bitxos?  Observem i estudiem bitxos: insectes, peixos, aus, mamífers, animals en general.
  • Amb quins animals experimenteu i treballeu?  Cargols, tortugues, cucs i grills.
  • Quin material utilitzeu? El terrari, l’aquari, lupes, pinces, etc.

La Setmana Bio al menjador escolar

Aquesta setmana és La Setmana Bio a l’escola que organitza el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca. L’objectiu és donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu.

Per aquest motiu, durant aquests cinc dies, en els menjadors escolars gestionats pel Consell Comarcal del Baix Empordà s’oferirà com a mínim per dinar un producte bio diari, i per completar el servei, les empreses concessionàries han facilitat al seu personal informació, material i eines per tal que els equips de monitoratge puguin portar a terme diverses activitats relacionades amb aquest tema.

El canvi climàtic

Reporters La Vila

El clima del planeta ha canviat més en els últims 100 anys que en milers d’anys. Si seguim així la vida a la terra córrer perill.

Resultado de imagen de cambio climatico

La temperatura del món ha accelerat el seu augment en les últimes dècades. A moltes parts del món com Nord Amèrica, Austràlia, Sud-amèrica i Àfrica han arribat a récords de calor que s’havien vist en un segle. El mar està pujant molt, els huracans i les tempestes tropicals són encara més intenses. Si la tendència segueix així, la temperatura podria augmentar 10º a finals del present segle. I que hem fet els humans diferent els darrers anys ?

Doncs  tot comença cap el 1850 amb “La revolució Industrial”  i l’ús d’energies fòssils que perjudiquen el medi ambient.

Hem de prendre mesures per reduir la temperatura del planeta.

Excursió dels alumnes de P4 i P5

El divendres 8 de novembre  els nens i nenes de P4 i P5 anirem d’excursió al  Parc Francesc Macià de Malgrat de Mar.

Per més informació podeu consultar la web del  PARC FRANCESC MACIÀ

SORTIDA:  A les 8:30h. de l’estadi municipal de futbol.

ARRIBADA: A les 16:30h. aproximadament al mateix lloc.

CAL PORTAR: El xandall de l’escola i calçat comode. Dins una motxilla: el dinar en carmanyola i l’aigua (en un envàs que no sigui de vidre)

Recordeu retornar l’autorització a la mestra, abans del 4 de novembre de 2019.

IMPORTANT: La comunitat de de petits creiem convenient ajornar pels nens/es de P3 la sortida programada pel 8 de Novembre al parc Francesc Maciá de Malgrat de Mar. Considerem que encara estem en procés d’adaptació. El fet de sortir de l’escola, desplaçar-nos en autobus i anar a un espai obert i desconegut pels infants no és del tot apropiat en aquest moment.
Així doncs, el divendres 8 de novembre els nens i nenes de P3 tindran escola en horari habitual i més endavant ja farem una excursió.

Us podeu descarregar la circular aquí

 

L’activitat de vela de 6è

Reporters La Vila

Els nois i noies de 6è hem començat l’activitat de vela el mes d’octubre.

El primer dia vam treballar qüestions de seguretat. A les properes sessions començarem a navegar, si el temps ens ho permet. A vela hem de portar roba còmoda. Ens agrada molt l’activitat !