PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

Recollida de roba i calçat usat

Novament l’ONG Global Humanitaria, amb la col·laboració de Mariola Solidària, organitzen una nova campanya de recollida de roba i calçat usat. Les bosses es repartiran el proper dilluns 11 de maig. Cal deixar les bosses sota l’escala de primària, al costat de les aules de 3r.

La recollida tindrà lloc entre el 14 i el 18 de maig.

Podeu llegir la carta informativa clicant aquí.

i3, l’aventura d’aprendre a escriure: més enllà del llapis i el paper

Escriure el propi nom és una de les fites més emocionants per als infants, però perquè aquest traç sigui segur i fluid, primer cal preparar les mans i els dits.

Abans d’insistir en com agafar el llapis, treballem el domini del traç i la psicomotricitat fina a través del joc i l’experimentació. L’objectiu és que l’infant guanyi força, precisió i coordinació visual i manual. Per això, fem servir activitats com: modelatge de la plastilina, traç amb sorra, utilització de pinces, enfilar, punxar…

Tota aquesta base és fonamental. Un cop la mà està “entrenada” i té un bon control, el pas d’agafar el llapis i escriure les lletres del seu nom sorgeix de manera molt més natural, sense frustracions i amb molta més confiança. 

Podeu veure les fotos accedint aquí.

Confirmació de plaça 26-27 i actualització de dades

Un any més, els vostres fills/es porten a casa el full d’actualització de dades i de confirmació de plaça a La Vila per al curs 2026-2027. Aquest full s’ha de retornar a l’escola abans del dimecres 13 de maig . Cal que reviseu les dades personals, en especial els números de telèfon i en cas que hagin canviat els especifiqueu. Si les dades no han canviat no cal que les torneu a escriure. Assegureu-vos que el full el retorneu signat pel pare, mare o tutor/a legal (signatura a la part del darrera). Si afegiu DNI o NIE cal que adjunteu una còpia del document.

També cal que ompliu i retorneu:

Més endavant us farem arribar el full de quotes.

Per qualsevol dubte o més informació podeu trucar als telèfons de l’escola 972314344 – 634 76 50 17 o bé enviar un correu electrònic a: escolalavilapalamos@xtec.cat

Us podeu descarregar la circular informativa aquí.

EL CLUB DELS LLIBRES A 1r

Durant la setmana de Sant Jordi els nens i nenes de 1r van poder portar a l’aula els seus llibres preferits i fer una presentació davant de tota la classe. Aquesta activitat en ha donat l’ocasió per iniciar el nostre Club dels llibres amb recomanacions. Cada setmana l’alumnat de primer haurà d’anar a la Biblioteca municipal a escollir un llibre segons els seus interessos i gustos, quan l’hagi acabat de llegir, el divendres el podrà presentar a la resta de companys i companyes. Aquesta dinàmica ens ajudarà a fomentar l’hàbit i el gust per la lectura.

Podreu veure totes les fotos a la carpeta de Sant Jordi del Drive.

Convocatòria beques de menjador pel curs 26-27

Us informem que el període ordinari de la convocatòria d’ajuts econòmics individuals de menjador per al curs 2026-2027 serà del 4 de maig a  les 9h al 29 de maig a les 14h.

Pel que fa a l’alumnat que iniciarà I3 o que sigui de nova matrícula, la sol·licitud es podrà tramitar tant dins del període ordinari com durant el període de matriculació.

Podeu fer el tràmit virtual o presencialment (a l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) del Consell Comarcal del Baix Empordà.)

Trobareu tota la informació relacionada amb aquesta convocatòria, així com l’enllaç per poder accedir-hi clicant damunt de la imatge.

Bases i informació de la convocatòria 2025-2026

Com a novetat, aquest curs serà imprescindible indicar el número de compte bancari en la sol·licitud.

Contes musicats a 6è per les famílies

Els cursos de 6è hem musicat contes a les sessions de música. Ha estat un procés de creació que ha durat vàries sessions. El primer que vam fer va ser escollir un conte (alguns tradicionals i altres inventats) i buscar aquelles paraules o frases les quals podíem representar amb sons. Aquests sons s’havien de fer amb instruments, materials varis, amb la pròpia veu… però no es podien buscar a internet. Tot seguit es van repartir les diferents tasques (llegir el conte, produir sons, crear materials per acompanyar el conte…) i vam començar a fer els assajos. Ens va fer molta il·lusió presentar els contes a les tutores de 6è i després ens vam engrescar a presentar-ho a les famílies. Per aquest motiu, el dijous 23 d’abril a la tarda vam fer la presentació d’aquest contes musicats per a les famílies. El pròxim objectiu que ens hem proposat és anar a infantil, a explicar els contes.

Kokoleoko: cançó-dansa a 4rt

Els cursos de 4rt hem après una cançó-dansa que es diu Kokoleoko. És una cançó tradicional de Ghana, un país de l’oest d’Àfrica que té un clima tropical amb pluges freqüents. La lletra de la cançó és molt simple, ja que només ens explica com un nen diu a sa mare que el gall ha començat a cantar i és hora d’aixecar-se. La música africana es caracteritza pel caràcter alegre i els ritmes complicats i àgils, per això és molt donada a la dansa i gran part dels seus instruments pertanyen a la família de la percussió. 

Ens ho hem passat mol bé aprenent la cançó i els diferents moviments de la dansa.

En el següent enllaç podeu veure com ballem!

A 4t hem fet el Rodajoc!

El dimecres 22 d’abril l’alumnat de 4t va participar en el RODAJOC DE PALAMÓS, SANT ANTONI, CALONGE I VALL-LLOBREGA. La jornada es va celebrar enguany a Calonge i vam gaudir d’un matí de jocs a l’aire lliure tots plegats.

Les escoles participants al Rodajoc van ser: ESC La Vila, ESC Vila-romà, ESC Vedruna Xaloc, ESC Vedruna centre, ESC Llevantí de mar, ESC La sínia; (St. Antoni de Calonge); ESC Pere Rosselló (Calonge); ESC Vall-llobrega; INS Palamós

Els organitzadors van ser: els mestres del Seminari Rodajoc Palamós, Calonge i Vall-lobrega  (PFZ)

Col·laboradors: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, SEBE (Serveis Educatius del Baix Empordà) i Servei Educatiu del Baix Empordà; Consell Esportiu del Baix Empordà.

BIBLIOTECA A I5

HOLA FAMÌLIES D’I5!!!

Al llarg d’aquest curs, hem realitzat diverses sortides a la Biblioteca de Palamós, on hem pogut gaudir de l’escolta de diferents contes per part de la bibliotecaria,així com també hem mirat i començat a llegir contes individualment. És una activitat que ens agrada molt i ho gaudim d’allò més!!!

Aprenem mirant imatges, i llegint històries que ens porten a un món imaginari molt ric.

Tanmateix, aquesta vegada hem fet un treball a l’aula on cada infant ha dibuixiat el que més li ha agradat el conte EL CAVALLER SENSE CUL… i com podeu imaginar amb el títol, ha estat molt divertit!!!

Esperem que us agradin les fotografíes!!!

COLÒNIES DE LA COMUNITAT DE PETITS A MAS MUXACH

Els dies 20 i 21 d’abril, els infants de la Comunitat de Petits vam gaudir d’unes colònies molt especials a Mas Muxach, vivint una gran aventura amb la temàtica dels indis.

Vam descobrir el poblat de la tribu dels Muxakis i vam fer una cinta índia per convertir-nos en membres de la tribu. Al vespre, després de sopar, vam ajudar la xamana a través d’una activitat plena de màgia i cooperació.

L’endemà vam sortir a conèixer l’entorn, vam jugar i vam fer danses índies, compartint moments plens d’alegria i descobertes.

Les colònies són una experiència molt enriquidora que afavoreix l’autonomia, la convivència, la cooperació i els vincles entre els infants. Compartir aquests dies junts ens ajuda a créixer, aprendre i gaudir en comunitat.

Han estat dos dies plens d’aventures i records molt especials.

Famílies, per poder veure les fotografies de les colònies, entreu a la carpeta que tenim a la unitat compartida.

 

A 2n parlem de la mort: un espai per escoltar, preguntar i créixer

A l’escola entenem que educar també significa acompanyar els infants en aquelles preguntes que formen part de la vida, fins i tot quan es tracta de temes delicats com la mort. Lluny de considerar-la un tabú, hem volgut oferir als alumnes un espai segur, respectuós i proper on poder expressar dubtes, emocions i reflexions.

Els alumnes de 2n van arribar a l’aula i es van trobar amb la caixa de les preguntes mortals. Es va proposar que pensessin una pregunta relacionada amb la mort: qualsevol curiositat, inquietud… Cada infant la va escriure i la va dipositar a la bústia. A partir de la lectura d’algunes d’aquestes preguntes, es va generar un debat molt enriquidor a l’aula.

Posteriorment, vam realitzar una altra activitat molt significativa: comptabilitzar totes les paraules que coneixíem relacionades amb la mort. Entre tots i totes vam anar construint un gran recull de vocabulari, i ens vam adonar que ja disposaven de molts coneixements i paraules per parlar sobre aquest tema. Aquesta activitat ens va ajudar a normalitzar el llenguatge i a prendre consciència que parlar de la mort també és posar nom a allò que pensem i sentim.

Aprofitant que a l’aula estem treballant la tipologia textual de l’entrevista, vam enllaçar aquest aprenentatge amb una nova dinàmica: posar-nos en el paper d’entrevistadors i formular preguntes a un esquelet. Aquesta proposta, que combinava aprenentatge i reflexió, va despertar un gran interès. Van sorgir preguntes tan profundes com: “Quan vas morir, vas patir?”, “Continues veient les persones que estimes?” o “Et van trobar a faltar?”. Aquestes preguntes mostren la gran sensibilitat dels infants i la seva necessitat d’entendre aspectes essencials de la vida des de la seva mirada.

Per acabar, vam llegir un trosset del llibre “Así es la muerte?” un llibre molt interessant escrit a partir de preguntes realitzades per infants d’entre 5 i 15 anys.

Com a escola, valorem molt positivament aquests espais, ja que permeten treballar l’educació emocional, el pensament crític i la capacitat d’expressar sentiments i inquietuds. Parlar de la mort amb naturalitat no només ajuda a entendre-la millor, sinó que també ens ensenya a parlar de la vida, dels vincles i de l’amor que deixem en els altres. Agraïm la confiança de les famílies i compartim amb vosaltres aquesta experiència perquè pugueu continuar, si ho considereu, aquestes converses també a casa.

Podreu accedir a la carpeta de l’aula al drive, per veure un petit recull de les dinàmiques que vam realitzar.

La Comunitat de Petits al Parc Art

El passat dia 10 d’abril els infants de la Comunitat de Petits van passar el dia al Parc Art de Cassà de la Selva.

Després d’esmorzar, vam poder fer un recorregut pel parc descobrint diferents tipus d’escultures i vam gaudir de la natura i els animals que vam veure.

Ha sigut una experiència molt enriquidora per escoltar les diferents interpretacions que cada infant fa en visualitzar una escultura. Compartir aquestes idees potencia la nostra creativitat.

Famílies, per poder veure les fotografies de la sortida al Parc Art entreu a la carpeta que tenim a la unitat compartida.

Un conill porquí a 1r

Tornant de setmana santa el grup de primer hem tingut una sorpresa. Una família de 1r ens ha deixat un conill porquí femella que ha parit tres cries. L’arribada d’aquests animals a l’aula ens permetrà començar un nou projecte de treball globalitzat relacionat amb la fauna.

 

   QUÈ APRENDREM D’AQUESTS ANIMALS?

           Les peculiaritats dels conills porquins.

           Les característiques dels vertebrats.

           Les principals categories d’animals.

           Curiositats sobre diversos animals.

I sobretot, a tenir-ne cura!

Edunautes, abril 2026

Edunautes! Ja teniu el passaport a punt per a les activitats d’abril? Us compartim el cartell amb totes les activitats que s’ofereixen.

A banda, ja podeu consultar totes les activitats Edunauta de Palamós i del territori per participar a la que vulgueu a la pàgina web: www.passaportedunauta.cat

A 3r APRENEM LA COMARCA FENT ROBÒTICA!

Els nens i les nenes de 3r hem viscut una experiència molt especial combinant el Treball Globalitzat de la nostra comarca amb la robòtica.

Amb l’ajuda de les Tale-Bots, hem pogut repassar i entendre millor alguns elements del relleu del paisatge de costa, plana i muntanya; així com els municipis de la nostra comarca, tot posant-los en pràctica a través del joc i la programació.

A mesura que programàvem els robots, hem hagut de pensar, organitzar-nos i treballar en equip per aconseguir els reptes proposats. Ha estat una manera molt engrescadora de consolidar tot el que hem anat aprenent aquestes setmanes.

Podeu veure imatges i algun vídeo de l’activitat a la carpeta del Drive.

CÀPSULES FORMATIVES PER A FAMÍLIES

Des del Programa per a famílies – Dipsalut, ens ofereixen les càpsules en línia, són formacions de dues hores de durada de la mà de professionals que donen recursos i eines per acompanyar les famílies en temes relacionats amb la salut i la criança. 

Hem fet canvis en el sistema d’inscripcions:

  • Les inscripcions a les sessions de l’abril estaran actives a partir del 19 de març.
  • Les inscripcions per les sessions de maig s’obriran el 15 d’abril.

Ja podeu consultar els horaris clicant la imatge.

 

 

 

 

 

 

Les xerrades per aquest 3r trimestre són les següents:

Gestió familiar de les pantalles (Càpsula per a referents adults amb infants a càrrec (entre 6 i 12 anys). (Imparteix la formació Mireia Espejo, sòcia treballadora de la Cooperativa EdPac.)

Quan les pantalles entren a les vides de fills, filles o persones menors que conviuen amb nosaltres, tot són preguntes.
En aquesta càpsula es plantejaran i treballaran situacions quotidianes relacionades amb el mòbil, l’ordinador, els videojocs o les xarxes socials.
S’exposaran els usos, els mals usos i/o usos problemàtics de les pantalles i es tractaran els riscos associats. Es reflexionarà conjuntament sobre pautes educatives i límits, així com sobre propostes específiques per aplicar.

 Enllaç formulari d’inscripcions

Si no t’haguessis fet la foto! Prevenció de les violències sexuals i el sexpreading a l’adolescència (Càpsula recomanada per a persones que conviuen amb adolescents i/o tenen adolescents a càrrec).  (A càrrec de Martí Gallofre Garreta i Carmen Atienza Del Castillo, socis i formadors de la Cooperativa Candela.)

Com puc parlar de sexualitat amb les persones adolescents? Quin paper hi juguen les xarxes socials? Què és el sexpreading? Com podem prevenir les violències sexuals i què podem fer les famílies en l’erradicació d’aquestes? En aquesta càpsula volem generar un espai de confiança on compartir dubtes, inquietuds, experiències i recursos davant la prevenció de les violències sexuals amb la gent jove.

Enllaç formulari d’inscripcions

3rd Grade English: “Everybody has a name”

Aquesta última setmana, els alumnes de 3r han estat treballant el poema “Everybody has a name”. Després d’entendre’n el significat i practicar la pronunciació a classe, se l’han après de memòria per guanyar fluïdesa, ritme i confiança en anglès.

Memoritzar poesia és una eina fantàstica per interioritzar la llengua de manera natural i divertida.

Podeu veure els vídeos accedint aquí.

 

SORTIDA I5 AL FAR I AL CONVENT DELS AGUSTINS

La darrera sortida del 2n trimestre dins del Projecte Palamós, ha estat descobrir el Far (la seva construcció, la finalitat, la ubicació…) i diferents elements del Convent dels Agustins (la Rosassa, la Portalada i el Claustre)

Com en les altres sortides, el treball previ amb les famílies, ens ha servit per contextualitzar els diferents indrets on els infants han gaudit dels llocs visitats, partint del que ens havíen explicat.

Hem gaudit d’un matí fantàstic i hem après moltes coses!

Esperem que us agradin les fotografíes dels vostres fills/es que trobareu al drive.

COLÒNIES MITJANS

Els passats 12 i 13 de març els alumnes de 1r, 2n i 3r vam gaudir de les esperades colònies a “El Ginebró” Vilopriu.

Van ser dos dies plens d’activitats i experiències, envoltats de natura i reforçant els vincles entre companys. Els de 1r van poder visitar els animals de la granja, van fer un hort en miniatura, jocs de nit i una excursió pel voltant de la casa de colònies. Els de 2n i 3r  van fer un passeig per la història, tot fent una gimcana relacionada amb els ibers, fent un taller de ceràmica, jocs de nit i un torneig medieval.

Els infants ho van gaudir molt i van arribar a casa amb la motxilla plena de noves experiències!

Al drive podreu veure les fotos dels vostres fills i filles!