Viatgem a 5è

Aquest any els alumnes de 5è hem iniciat de nou el nostre VIATGEM!

L’any passat vam viatjar de país a país, visitant tots els continents! Vam descobrir com de gran és el món i on es troben alguns dels països dels que tantes vegades hem sentit a parlar.

Aquest any, en canvi, viatjarem per Espanya per conèixer-la una mica de més a prop i descobrir ciutats molt interessants que tenim relativament a la vora.

Per fer-ho disposem del nostre passaport, cada divendres a la tarda descobrim a l’estona de tutoria una nova fotografia. En aquesta, un company de la classe es troba en mig d’una ciutat d’Espanya, envoltat de pistes que en ajudaran a saber on és.

La missió setmanal de cada alumne és descobrir on es troba el seu company. Al llarg de la setmana han de fer la recerca a casa, investigant les pistes que amaga la fotografia penjada a l’aula (la bandera, menjars tradicionals, monuments, paisatges..). Quan ja ho tenen clar, han d’omplir  el seu passaport amb la següent informació: Ciutat, Província i Comunitat autònoma on viatgem.

El divendres a la tarda, entre tots, descobrim quin era aquest destí i compartim com ho hem descobert, el localitzem al mapa i comprovem si hem omplert bé les dades del nostre passaport. A més a més, el company que surt a la fotografia, aquella setmana ens explica algunes curiositats de la ciutat on es troba!

D’aquesta manera descobrim la geografia de manera divertida, treballem les comunitats autònomes i províncies i aprenem a llegir el mapa.